تعداد ستاره‌های هتل به چه معناست؟ | انواع اقامت‌گاه‌ها را برای سفر بهتر بشناسید

تفاوت اقامتگاه‌های موجود در دنیای کنونی از قبیل: هتل‌ها، متل‌ها، پانسیون‌ها، هتل آپارتمان‌ها، ریزورت هتل‌ها، مسافر خانه‌ها، هاستل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی را مورد بحث قرار می‌دهیم. همچنین تفاوت بین انواع هتل‌ها و ستاره‌های موجود در کنار نام هر هتل که گاها بدون توجه به این تفاوت‌ها، اقدام به رزرو این اقامتگاه‌ها کرده و در نهایت پس از اتمام سفر رضایت درونی از محل اقامت خود نخواهیم داشت. با دنبال کردن این مقاله جامع می‌توانید از این پس یک صاحب نظر در امر انتخاب اقامتگاه در سفرهایتان باشید.

چمدان : با توجه به نوع سفر، محل جغرافیایی، نیت سفر و البته مهمترین بخش آن مقدار هزینه پیش بینی شده برای اقامت می توان یکی از آنها را انتخاب کرد و برنامه ریزی دقیقی برای ادامه سفر داشت. هتل ها از پر کاربرد ترین اقامتگاه ها به حساب می آیند.

تفاوت بین هتل ها و ستاره های آنها در چیست؟ این که با بیشتر شدن ستاره هتل توقع ما از سطح کیفیت آن هتل بالا می رود کاملا طبیعی است، ولی باید به نکات مختلفی دقت کرد. باید به این نکته اشاره کرد که هتل های هم ستاره و هم سطح در هر کشور با کشوری دیگر قطعا تفاوت هایی از لحاظ کیفی خواهند داشت. حدود ۴۰ سال قبل در کشور سوییس قوانینی در رابطه با هتلداری و درجه بندی آنها از لحاظ کیفی و ارائه خدمات، مورد بحث قرار گرفت. در سال ۱۹۹۶ در کشور آلمان این قوانین وضع شده و مورد استفاده قرار گرفتند. از آن پس هتل ها از یک قوانین کلی برای دسته بندی از لحاظ ارائه خدمات و کیفیت استفاده کرده اند ولی با توجه به شرایط هر کشوری سازمان های داخلی نیز در این امر دخالت داشته اند.

هتل تک ستاره *

هتل تک ستاره چه نوع هتلی است و تفاوت آن با دیگر هتل ها در چیست؟ شاید این سوالی باشد که همیشه در ذهن ما نقش بسته است. در واقع هتل های تک ستاره به دلیل هتل بودن از قوانین هتل ها پیروی می کنند و از دسته بندی آنها خارج نیستند، ولی به لحاظ کیفیت و خدمات ارائه شده در پایین ترین سطح قرار می گیرند. هتل هایی با تعداد اتاق هایی کم، در فضایی کوچک و اغلب در کنار پایانه ها و مراکز پر تردد. در بیشتر این هتل های تک ستاره امکانات اولیه مانند حمام و سرویس بهداشتی در قسمت های عمومی قرار گرفته و اشتراکا مورد استفاده قرار می گیرند. البته برخی از این هتل ها قادر به ارائه خدمات رستورانی نیز می باشند. از دیگر نکات مورد توجه در این هتل ها تعداد پرسنل کم و محدود آن ها می باشد. البته از مزایای چشم گیر آنها هزینه های پایین و مقرون و به صرفه بودن آنهاست که همیشه طرفداران خاص خود را دارند.

هتل


 

هتل دو ستاره **

هتل های دو ستاره اغلب با هتل های تک ستاره مشترکات زیادی دارند، البته از نکات قابل توجه و چشمگیر آنها وجود اتاق هایی کوچک ولی تمیز تر از هتل های تک ستاره هستند. در بیشتر هتل های دو ستاره حمام و سرویس بهداشتی به صورت مجزا بوده و امکانات اولیه هم چون تلوزیون و تلفن جهت تماس در هر اتاق موجود است. از لحاظ رستوران، هتل های دو ستاره نیز با هم تفاوت هایی دارند ولی غالبا یک رستوران کوچک در این هتل ها فعال می باشد و کمتر دیده شده خدماتی درون اتاق ها ارائه شود. این هتل ها نیز به لحاظ قیمتی و کیفیتی مورد توجه بسیاری از مسافران از جمله زائران در شهر های مذهبی و زیارتی کشور قرار گرفته اند.
 

هتل سه ستاره ***

تفاوت ها در سطح خدمات و امکانات در بین هتل ها، اغلب در هتل های سه ستاره نسبت به دو گروه قبل چشمگیر تر هستند. هتل های سه ستاره با اتاق های بزرگ، فضای اتاق ها تمیز تر و شیک تر از انواع قبل، حمام هایی با امکانات بیشتر، وسایل شخصی موجود در اتاق و حمام ها، از جمله حوله و انواع مواد شوینده و نظافتی، لابی های بزرگتر و پرسنل بیشتر، خود را از هتل هایی در سطح پایین تر جدا کرده اند. در بیشتر هتل های سه ستاره، انواع خدمات و سرو غذا را در اتاق ارائه میدهند که در هتل های دو و تک ستاره کمتر دیده می شود. استخر و حتی باشگاه کوچک ورزشی را در برخی از این هتل ها می توان دید که خود از نشانه های تمایز بین این هتل ها و هتل های در سطح پایین تر می باشند. رستوران های بزرگ و منوی غذایی کامل تر و کیفیت غذای بالاتری نسبت به هتل های دو ستاره در این هتل ها دیده می شود. هتل های سه ستاره امکان انتخاب اتاق های متنوع تری را با نور و تهویه تحت کنترل برای مسافران فراهم می کنند. با رزرو هتل در تهران و سایر شهرهای ایران می توان به فراوانی این هتل ها نسبت به هتل های دیگر در کشور پی برد.
 

هتل چهار ستاره ****

هتل های چهار ستاره سبکی متفاوت تر از هتل هایی با ستاره های کمتر را به خود اختصاص داده اند. از ویژگی های این هتل ها تفاوت چشمگیر آنها از بدو ورود به لابی تا فضای درون اتاق هاست. هتل هایی بسیار بزرگ و شیک و تمیز با امکاناتی کامل در همه زمینه ها از اتاق های لوکس و بزرگ گرفته تا رستوران ها و کافی شاپ های متنوع. اغلب در هتل های چهار ستاره فضاهای تفریحی بزرگی از جمله استخر ها، اتاق های ماساژ و سالن های ورزشی بزرگ وجود دارد. از لحاظ پرسنل و برخورد، پرسنلی متخصص و خوش برخورد در این هتل ها به چشم می خورد که نشان از انتخاب دقیق آنهاست. امکاناتی نظیر ترانسفر به برخی مقاصد به صورت رایگان نیز در برخی از این هتل ها دیده می شود. در کشور ما در صورت رزرو هر یک از هتل های کیش به صورت آنلاین از طریق وب سایت ایران هتل آنلاین می توانید از خدمات ترانسفر رایگان بهره برده و اقامت در بهترین هتل ها را تجربه کنید.
 

چمدانتان را کنار تخت نگذارید؛ مراقب ساس در هتل‌های ۵ ستاره باشید

هتل پنج ستاره *****

این دسته از هتل ها از خانواده هتل های لوکس و مجلل می باشند. تمام امکانات در این هتل ها در بالاترین سطح قرار دارند و اغلب شباهت هایی بین هتل های پنج ستاره در سرتاسر دنیا دیده میشود. از لحاظ اتاق ها از اتاق های بزرگ تا اتاق های بسیار بزرگ که در برخی مواقع نزدیک به ۱۰۰۰ متر فضا را به یک سوییت اختصاص می دهند. اتاق هایی شیک با تخت هایی بزرگ و تزیین شده، وجود امکانات رفاهی و تفریحی داخل اتاق مانند باشگاه های ورزشی و جکوزی، وجود مبلمان های بزرگ و شیک، وجود بوفه هایی کامل در اتاق ها برای رفاه هرچه بیشتر مسافران، برخورد عالی و خاص پرسنل با مسافران که کمتر در هتل های دیگر می توان دید. وجود فروشگاه های بزرگ در این هتل ها نیز می تواند بسیاری از نیاز های مسافران را برطرف کند. تنها ایرادی که به این دسته هتل ها می توان گرفت، هزینه اقامت گران در آن ها نسبت به دیگر هتل ها می باشد. البته همان طور که گفته شد هتل ها در کشورهای مختلف و حتی در یک شهر نیز اختلافاتی با هتل های هم ستاره خود دارند. در بازار متنوع هتل های امروزی هر هتلی با ارائه روشی جدید سعی در جذب میهمانان و گردشگران بیشتری را دارند که این امری کاملا طبیعی بوده.

اسپا در هتل


 

هتل‌های با ستاره‌های بیشتر ********

در سال های اخیر هتل هایی با ۶، ۷، و حتی ۸ ستاره در جهان ساخته شده که البته ملاک آنها بر مبنای نبودن همتا برای خود است. شاید دیدن نام هتلی با ۸ ستاره کنار آن انسان را به این فکر فرو ببرد که هتلی ۸ ستاره چه چیزی بیشتر از یک هتل ۵ ستاره دارد؟ این هتل های اشرافی و سلطنتی که می توان در میان آنها به هتل ۷ ستاره برج العرب و هتل ۸ ستاره کاخ امارات اشاره کرد، با ساختمان های اشرافی و بزرگ خود و البته خدمات اضافی ارائه شده توسط آنها، خود را از دیگر هتل ها متمایز کرده اند. استفاده ۴۰ تن طلا در ساختمان هتل کاخ امارات یا وجود بالگرد در فراز بام آن برای جابجایی میهمان ها و حتی تخت های گردان در طبقات بالای این مجموعه ها از دلایل اضافه کردن ستاره کنار اسامی این هتل ها می باشد. البته از هزینه بالای اقامت در این هتل نیز نمی توان چشم پوشی کرد که گاها به بیش از ۱۵۰۰۰ دلار برای یک شب اقامت در آنها باید هزینه کرد.
 

نوار قیمت هتل‌ها به جستجوی گوگل آمد

انواع اقامتگاه در سفر

در سفر به تناسب نوع سفر و هزینه پیش بینی شده برای آن می توان از انواع اقامتگاه ها از جمله هتل ها، خوابگاه ها، مسافر خانه ها و دیگر اقامتگاه های موجود استفاده کرد که در این قسمت مقاله شما را با انواع این اقامتگاه ها آشنا میکنیم.
 

متل

گاهی برای رزرو محل اقامت در سایت ها پرسه می زنیم و با واژه های مختلفی برخورد می کنیم. «متل» ها نیز از این دسته واژه های کمتر شنیده شده می باشند که شاید کمتر با آن آشنا باشیم. متل ها از مراکز اقامتی هستند با تفاوت های چشمگیر نسبت به هتل. این مراکز اقامتی در اصل برای رانندگان و استراحتگاهی بین جاده ای برای آنها بوده و تاریخچه بوجود آمدن این محل های اقامتی به همین دلیل بوده است. محلی برای توقف و اقامت رانندگان که تفاوت هایی با دیگر مراکز اقامتی دارند. از تفاوت های آنها بین جاده ای بودن و خارج از شهر بودن آنهاست. اغلب این اقامتگاه ها در محیطی باز و بر خلاف هتل ها، ورودی آنها رو به خیابان و مجزاست. امکانات آنها از هتل ها کمتر و در بیشتر موارد فاقد رستوران و محل های تفریحی و ورزشی می باشند.


تصاویر یکی از ۱۰ اقامتگاه غیرمعمول دنیا را ببینید

هاستل‌ها یا همان خوابگاه‌ها

این گونه محل های اقامتی بیشتر برای مسافران و افرادی می باشد که با هزینه کمتری سفر می کنند و برای محل اقامت خود هزینه زیادی را در برنامه ریزی های سفری خود ندارند. هاستل یا خوابگاه اقامتگاه هایی هستند اشتراکی که چند تخت در یک اتاق و یا یک سوییت در اختیار افراد قرار داده می شود. برخی از این اقامتگاه ها امکاناتی در حد هتل های ۴ یا ۵ستاره در اختیار مسافران قرار می دهند و با رستوران های عالی، سالن های ورزشی و محل های مطالعه بزرگ و دیگر امکانات پذیرای افراد هستند. ولی در بیشتر موارد امکاناتی کم و محدود برای افراد فراهم می کنند. از نقاط قوت آنها هزینه پایین و البته در مرکز شهر قرار گرفتن آنهاست.
 

ریزورت هتل

این محل های اقامتی تفاوتی کلی با دیگر اقامتگاه های موجود دارند. ریزورت ها محل هایی در حاشیه شهر ها و به دور از شلوغی های داخل شهر در کنار مکان هایی آرام از جمله سواحل، دشت ها و جنگل ها هستند. این اقامتگاه ها با فضای باز و امکانات بسیار خوب جهت اقامت مسافران و آرامش آنهاست. این اقامتگاه ها بیشتر برای دور بودن از های و هوی روزمره و به دست آوردن آرامش در کنار طبیعت مورد استفاده قرار میگیرند.
 

هتل آپارتمان‌ها

بیشتر ما با انواع هتل ها و اقامتگاه ها در شهر های زیارتی و سیاحتی آشنا شده ایم. هتل های مشهد را در طول سفر های زیارتی خود بار ها دیده و در آنها اقامت داشته ایم. تفاوتی کلی بین هتل ها و هتل آپارتمان ها در نگاه اول نظر ما را به خود جلب میکند این است که، هتل آپارتمان ها بر خلاف هتل ها یک واحد کامل با یک یا چند اتاق در اختیار مسافران قرار میدهند که امکاناتی از قبیل وسایلی جهت پخت و پز در آنهاست. این گونه اقامتگاه ها برای خانواده های پر جمعیت تر و افرادی که کمتر از غذاهای رستورانی استفاده میکنند پیشنهاد می‌شود.
 

بومگردی

اقامتگاه‌های بوم گردی

این نوع اقامتگاه ها از خاص ترین مکان های اقامتی است. در طول تاریخ خانه های سنتی و بومی با حفظ سادگی و فرهنگ هر منطقه ساخته شده است و بیشتر مواقع مسئولین با ترمیم خانه هایی با قدمت بالا، آنها را برای پذیرایی از میهمانان و گردشگران به ویژه توریست ها آماده می کنند که در نوع خود سبکی بسیار جذاب و آرامش بخش برای آشنایی با آداب و رسوم هر منطقه است.

کد خبر 39339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پریسا جهانیان ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    مطلب بسیار جالبی بود .
  • مقدسی ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1
    سلام خوب بود . میشد به ابعاد ریز تری پرداخت
  • مقدسی ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1
    باسلام خوب بود . دامنه کار وسیع تر بود بهتر میشد