چمدان : بارها و بارها سخن از مرمت و احیا اماکن تاریخی لاله‌زار و تبدیل این خیابان تاریخی به یک محور فرهنگی- هنری- تاریخی به میان آمده است. امری که تا کنون محقق نشده اما با پیگیری‌های رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین بناهای آن یعنی خانه دایی جان ناپلئون مرمت شده است.

اما روز پنج شنبه ۱۴ تیرماه، دکتر محمد جواد حق شناسرییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تهران از محور لاله زار بازدید کرد. در این بازدید که به همراه دکتر برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر کیهان محمدخانی قائم مقام مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران و شهردار منطقه ۱۲ و مدیرکل بافت‌های تاریخی معاونت شهرسازی شهرداری تهران صورت پذیرفت از گذر نمایش (حد فاصل میدان امام خمینی(ره) تا میدان فردوسی) و محور لاله زار دیدن شد.

حال پس از این بازدید، امروز سه شنبه 18 تیر 97 علی محمد سعادتی به خبرنگار چمدان خبر می‌دهد: فردا نخستین جلسه هماهنگی برای مرور برنامه‌هایی که تا کنون برای خیابان لاله‌زار تهیه شده و قابلیت اجرا دارد، برگزار می‌شود. هرچند موضوع لاله‌زار از سال 95 در دستور کار شهرداری قرار داشته است و آخرین اقدام هم سنگفرش کردن کوچه رفاهی و بستن آن روی خودروها و موتور سیکلت‌ها و احیا خانه اتحادیه ( دایی جان ناپلئون) بوده است.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران ادامه می‌دهد: اکنون به دنبال آن هستیم تا با حمایت شهرداری، شورای شهر و وزارت فرهنگ و ارشاد، سینماهای لاله‌زار کم کم این ظرفیت را پیدا کند تا به مکانی فرهنگی- نمایشی تبدیل شود و امیدواریم این اقدام انگیزه‌ای شود برای سایر مالکین دارای بناهایی با کالبد تاریخی در محدوده خیابان لاله‌زار که با مرمت و احیا بناهای تاریخی، لاله‌زار شکلی فرهنگی- هویتی به خود بگیرد.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که خانه اتحادیه چه زمانی به روی عموم گشوده می‌شود به چمدان گفت: مسوولان سازمان زیباسازی باید در این زمینه پاسخ بدهند اما در بازدیدی که از مجموعه داشتیم هنوز مقداری از کارها باقی مانده است اما در مجموع روند مرمت خانه اتحادیه در مراحل نهایی خود قرار دارد.

[related-post id="38876"]
کد خبر 39233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =