درخواست ایران برای بازگرداندن 300 میلیون یورو پول نقد از آلمان |  مقامات آلمانی: ایران گفته برای ارز مسافرتی مردم این پول را می‌خواهد

چمدان :  روزنامه بیلد به نقل از یک مقام دولتی آلمان نوشت: تهران به دلیل نگرانی از تحریم‌های تازه ایالات متحده و مسدود شدن حساب‌های بانکی قصد دارد تا پول‌های خود را از «بانک تجارتی ایران و اروپا» (Europaeisch-Iranische Handelsbank AG) یا «eihbank» خارج کند.

ایالات متحده پس از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از برجام، تحریم‌های جدیدی را بر علیه ایران وضع کرده و به همه شرکت‌ها و همچنین کشورها هشدار داده است که در صورت عدم توقف واردات نفت از ایران از ماه نوامبر با آنها برخورد تنبیهی خواهد کرد.

به گزارش رویترز به نقل از روزنامه بیلد آلمان، مقامات ایرانی به اداره نظارت بر امور مالی آلمان (BaFin) اعلام کرده‌اند که «به دلیل عدم دسترسی شهروندان ایرانی به کارت اعتباری، قصد دارند این پول را در اختیار ایرانیانی قرار دهند که قصد سفر به خارج از کشور را دارند.»

این روزنامه می‌گوید که اداره نظارت بر امور مالی در حال بررسی درخواست تهران است و جهت تصمیم‌گیری، وزارت خزانه‌داری، وزارت دارایی و وزارت خارجه آلمان را نیز در جریان قرار داده‌اند.

بانک تجارتی ایران و اروپا (eihbank) چیست و چه نقشی در مبادلات تجاری ایران دارد؟
بر اساس اطلاعات منتشر شده بر روی وب‌سایت بانک (eihbank)، این بانک در سال ۱۹۷۱ پیش از انقلاب ایران به عنوان بانک تخصصی برای روابط شرکای تجاری ایران و آلمان و همچنین فعالیت در اروپا و سایر نقاط جهان تاسیس شد. دفتر مرکزی این بانک در منطقه آزاد تجاری هامبورگ واقع شده و شعبه‌هایی در تهران و منطقه آزاد کیش نیز دارد.

به گفته سایت بانک تجارتی ایران و اروپا، این بانک، آلمانی است و تحت نظارت نظام بانکی آلمان و تحت قوانین اتحادیه اروپا فعالیت می‌کند.

اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی از گشایش خط اعتباری برای بانک‌های ایرانی توسط این بانک خبر داده بود.
کد خبر 39205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =