چمدان :   اگرچه کرمانشاه بیشتر برای شیرینی‌هایی مانند نان برنجی و کاک معروف است اما از جمله شهرهای به حساب می‌آید که غذاهای محلی مهمی دارد که نمونه آن در دیگر شهرها پیدا نمی‌شود. در ادامه این گزارش به برخی از معروف ترین این غذاها می‌پردازیم.

خورشت خلال 

خورشت خلال معروف کرمانشاه، خورشتی است که با تکه‌های کوچک گوشت خورشتی، خلال بادام، زرشک سیاه، زعفران، روغن، پیاز، نمک ، لیمو عمانی، رب گوجه فرنگی، زعفران، کره و دارچین پخته می‌شود.

در این غذا اندازه گوشت‌ها نصف گوشت قرمه سبزی و بادام‌ها نیز به خاطر چند ساعت خیسانده شدن در آب نرم هستند. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در این غذا استفاده از زرشک سیاه است که ترشی دلپذیری به این خورشت می‌دهد. خورشت خلال نباید خیلی آبدار باشد.

[caption id="attachment_39030" align="aligncenter" width="600"] خورشت خلال کرمانشاهی[/caption]

کباب دنده

این کباب بسیار لذیذ و البته چرب و پر حجم با خواباندن دنده گوسفند در مخلوطی از پیاز، سیر، فلفل، سماق و رب درست می‌شود. در زمان کباب کردن دنده‌ها آنها را با سه تا چهار سیخ کبابی روی آتش نگه می‌دارند و سپس کنار آن جعفری و لیمو ترش قرار می‌دهند.

[caption id="attachment_39029" align="aligncenter" width="800"] کباب دنده کرمانشاهی[/caption]

آش عباسعلی

این آش بسیار مقوی از گوشت کاملا پخته و ریش شده، آب قلم و حبوبات بسیار پخته شده همانند لوبیا، سفید، لوبیا چیتی، عدس و هم چنین گندم پخته، برنج  به همراه پیاز و سیر و نعنا با روغن حیوانی پخته می‌شود؛ این آش غلیظ کمی تند و لعاب دار است.



[related-post id="919"]
کد خبر 39010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =