چمدان : این 20هزار کیلومتر در دو مسیر دوچرخه‌سواری تقسیم می‌شوند و این دو مسیر که به تابلوها و علائم راهنمایی با درک آسان و هتل‌های با قیمت مناسب مجهز هستند و در بعضی نقاط از بین پارک‌های طبیعی عبور می‌کنند فرصت مناسبی در اختیار گردشگران قرار می‌دهند تا در سوییس به‌شیوه گردشگری آهسته (slow tourism) ، پایدار و دوستدار محیط‌زیست سفر کنند. اما وسایل نقلیه عمومی که در جاده‌های موازی نزدیک به مسیر دوچرخه حرکت می‌کنند آماده‌اند ‌به گردشگران خسته خدمات ارائه ‌دهند.

به‌همین‌علت، بی‌دلیل نیست که امروزه از هر پنج گردشگری که به سوییس می‌رسد یک نفر برای گردش در این کشور دوچرخه را انتخاب می‌کند.

از این 20هزار کیلومتر، 9هزار کیلومتر مربوط به دوچرخه‌های کوهستان است و بنابراین به شرایط بدنی آماده نیاز دارد. بعضی دیگر از نقاط این دو مسیر در سربالایی قرار دارد. برای این مسیرها، گردشگران می‌توانند دوچرخه‌های برقی کرایه کنند.



برای اطلاع از مسیر سفر، مسافران می‌توانند به‌راحتی با ورود به وبگاه شبکه SvizzeraMobile تمام اطلاعات لازم درباره راه مورد نظرشان شامل مسافت، نقشه‌ها، نقاط استراحت و مناطق تماشایی و جالب توجه را به‌دست آورند.

علاوه‌بر کرایه آسان دوچرخه، سازمان گردشگری سوییس سیستم «هتل‌های دوچرخه‌ای سوییس» را راه‌اندازی کرده است. این هتل‌ها ساختارهای اقامتی مناسب برای دوچرخه‌سواران است. این هتل‌ها به این گروه از گردشگران امکان پارک دوچرخه در محیط‌های مسقف، خدمات شست‌وشو برای لباس‌های ورزشی و خدمات دریافت تور برای بازدید از نقاط همجوار را ارائه می‌دهند.

درحال حاضر، 85 ساختار اقامتی تحت برند «هتل‌های دوچرخه‌ای سوییس» در سراسر این کشور فعالیت می‌کنند.

[related-post id="34003"]

 
کد خبر 38959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =