چمدان : موزه عون بن علی، در مجاورت امامزاده عون، در مرکز بافت تاریخی ماسوله و هسته اصیل بافت قرار دارد. ساختمان موزه عون با همکاری هیات امنای امامزاده و اداره اوقاف در اختیار پایگاه میراث فرهنگی قرار دارد.

مصطفی پورعلی مدیر پایگاه تاریخی ماسوله با اعلام این خبر با تاکید بر اینکه فاز نخست اجرایی بهسازی سایت تاریخی کهنه ماسوله نیز با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان تا اواخر سال به پایان می‌رسد گفت: در فاز نخست بهسازی موزه عون یک طبقه از بنا برای نمایشگاه اسناد قدیمی و تصاویر تاریخی اختصاص داده شده و یک طبقه دیگر (طبقه همکف) نیز به فضاهای موزه افزوده می‌شود.

او تاکید کرد: از جمله اشیاء و اموال بسیار ارزشمند این موزه می‌توان به ضریح دوره صفوی و ستون‌های چوبی دوره فتحعلیشاه قاجار مجموعه امامزاده اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛پورعلی اما به سایت کهنه ماسوله اشاره کرد و افزود: راه اندازی سایت موزه کهنه ماسوله از جمله اقدامات مرمتی است که تا پایان سال 97 به پایان می‌‌رسد.



او گفت: با توجه به ظرفیت های تاریخی و طبیعی می تواند به یکی از قطب‌های گردشگری فرهنگی و طبیعی منطقه تبدیل شود و به تکمیل مطالعات و پژوهش‌ها در این خصوص کمک به سزایی کند.

مدیر پایگاه تاریخی ماسوله همچنین تاکید کرد: راه اندازی پایگاه مشترک حفاظتی میراث فرهنگی و منابع طبیعی، راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی گردشگری و کوه نوردی، ایجاد فضای باز موزه‌ای برای نمایش کوره‌های الگویی، ایجاد فضای سرپوشید برای بازدید از کوره‌های تاریخی و راه‌اندازی نمایشگاه موقت و دائمی از ابزارآلات مرتبط با صنعت آهنگری در این محدوده از برنامه‌های در اولویت است.
کد خبر 38834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =