چهل و دومین کمیته میراث جهانی یونسکو  از ۲۴ ژوئن در  شهر  منامه در بحرین شروع شده و تا ۴ جولای ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت. این کمیته از ۲۹ ژوئن بررسی و ثبت آثار را آغاز کرد  و تا ۲ جولای ادامه داد  در این اجلاس ۲۰ اثر به ثبت جهانی رسید و به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

سایت باستان شناسی تیمیلیچ اوهینگا کشور کنیا این بازمانده برج و باروی سنگی در محدوده دریاچه ویکتوریا متعلق به قرن  ۱۶ میلادی وشامل آثاری از نخستین جامعه گله دار در این منطقه است.
شهر باستانی قلحات عمان این شهر باستانی با دیوارهای خارجی و داخلی احاطه شده‌است این شهر در طول قرن ۱۱ تا ۱۵ میلادی به عنوان یک بندر مهم توسعه پیدا کرده‌است.
واحه الاحسا و منظر فرهنگی آن عربستان این واحه مجموعه‌ای از چشمه‌ها، کانال‌ها، دیوارها، سایت باستانشناسی و... است.
مجموعه معماری سبک ویکتورین گوتیک و آرت دکو بمبئی (مومبای) هند این مجموعه شامل  بناهای عمومی سبک نئو گوتیک نیمه قرن نوزدهم در حوالی میدان اوال و آثار متعلق به سبک آرت دکو در قرن ۲۰ است.
منظر باستان‌شناسی ساسانی در منطقه فارس ایران این مجموعه شامل ۸ سایت باستان‌شناسی در ۳ منطقه جنوب استان فارس یعنی، بیشابور، سروستان و فیروزآباد است.
سایت مسیحیان مخفی در منطقه ناکازاکی ژاپن این مجموعه در شمال غرب جزیره کیوشو شامل ۱۰ روستا، قلعه هرا، کلیسای جامع و ... متعلق به قرون ۱۶ و ۱۹ متعلق به جامعه ژاپنی‌هایی است که به صورت مخفیانه به حضرت مسیح ایمان آورده بودند.
سانسا، صومعه‌های کوهستانی بودایی‌ها کره این مجموعه شامل ۷ معبد متعلق به قرون ۷ تا ۹ میلادی است.
Aasivissuit-Nipisat

شکارگاه اینیوت ها (اسکیموها) در میان یخ و دریا
دانمارک این منطقه در حلقه قطب شمال در بخش مرکزی غرب گرینلند، آثاری از ۴۲۰۰ سال از تاریخ بشر را در خود دارد، این منطقه شامل خانه های زمستانی سایت های باستان شناسی و ... است.
مجموعه مرزی باستان‌شناسی

Hedeby  و  Danevirke
آلمان این مجموعه شامل سایت باستان شناسی

باقی مانده مرکز و شهری تجاری

شامل ساختمان، جاده ها، گورستان، بندرگاه و ... است.
ایوریا، شهر صنعتی قرن ۲۰ ایتالیا این شهر که توسط برنامه ریزان شهری و معماران در بین دهه های ۱۹۳۰ تا ۶۰ میلادی طراحی شده است مجموعه ای از شامل کارخانه ها ساختمان ها ماشینها ونمونه ای از پیوند تولیدات صنعتی و معماری است.
شهر خلافه در مدینا الزهرا اسپانیا

 
این سایت باستان‌شناسی که متعلق به میانه قرن دهم میلادی است، مجموعه کامل شهری شامل سیستم آب رسانی، پل، جاده و ... را شامل شده و برپایه دانش عمیق مرکز تمدن اسلامی غرب یعنی اندلس بنا شده بود.
گوبکلی تپه

 
ترکیه این سایت با بناهای تاریخی با ساختار مدور و مستطیلی متعلق به دوره نوسنگی در جنوب شرقی آناتولی قرار گرفته است.
کلیسای جامع ناومبورگ آلمان این کلیسا که ساخت آن در سال ۱۰۲۸ میلادی آغاز شد گواهی بر هنر و معماری قرون وسطی به حساب می‌آید.
پیماچیوین آکی (سرزمین حیات بخش) کانادا این منطقه منظره‌ای از جنگل‌هایی است که رودها در آن جاریست و تالاب های زیبایی را در خود دارد.
پارک ملی چیری بیکو کلمبیا این پارک ملی در شمال غرب بخش کلمبیایی جنگل های آمازون، بزرگترین منطقه حفاظت شده در کلمبیا و محل زندگی بومیانی در این منطقه بوده که جاگوار را به عنوان نماد قدرت و باروری می شناختند.
سایت فان جینگ شان چین این منطقه شامل جنگل های بومی چین است که کوههایی با ارتفاع ۴۸۰ تا ۲۵۷۰ متر بالاتر از سطح دریا را شامل می‌شود.
کوههای  باربرتون ماکونجوا افریقای جنوبی مجموعه‌ای از کوه‌های کم ارتفاع و تپه‌ها است  و محل زندگی چندین گونه حیات وحش و گیاهان وحشی به حساب می‌آید.
دره تهوکن کویکاتلان مکزیک این منطقه به خاطر تنوع زیستی فراوان و همچنین به عنوان محل زندگی بومیان گذشته قاره امریکا واجد اهمیت است.
دره رودخانه بیکین

 
روسیه این منطقه وسیع در روسیه شامل جنگل‌های مخروطی و همچنین زیستگاه پستاندارانی همانند ببر آمور است.
چن دپوی فرانسه این سایت طبیعی در مرکز فرانسه با داشتن مناطقی با ویژگی آتشفشانی از اهمیت زمین‌شناسی برخوردار است.

کد خبر 38558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =