بررسی دلایل بی‌توجهی به توس در مجلس

چمدان :  حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران تاکید کرد: ارزش و اهمیت تاریخی و فرهنگی توس و جایگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی بیش از اینهاست و باید نسبت به این مجموعه بیشتر توجه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جریان بازدید از این مجموعه، 22 سال پیش شهر توس در فهرست آثار ملی ثبت شد اما به دلیل محدودیت‌های اعتباری تاکنون اقدامات انجام شده در آن کامل نشده است.

ابوالفضل مکرمی‌فر گفت: انجام کاوش‌هایی در کهن دژ و ارگ تاریخی و ساماندهی باغ هارونیه از اقدامات مثبت بوده است اما هنوز برنامه‌های فراوانی باقی مانده است.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد با توجه به نگاه بلندی که دارد ساماندهی جلوخان باغ آرامگاه را در دستور کار قرار داده و در کنار آن امسال 30 میلیاردریال برای ساماندهی و احیای توس از محل اعتبارات استانی و 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به استان خراسان رضوی، روز گذشته از آرامگاه فردوسی و برنامه های احیای برج و باروی شهر تاریخی توس بازدید کردند.
کد خبر 38333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =