وزارتخانه شدن میراث فرهنگی اشتباه است | چند سال است گذرنامه ندارم و نمی‌توام خارج بروم

چمدان : محمدعلی ابطحی ضمن بازدید از غرفه چمدان در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفتگو با خبرنگار چمدان گفت: من سازمان میراث فرهنگی را چندان دولتی نمی‌بینم  و معتقدم هر چه این حوزه بیشتر دولتی شود، آسیب بیشتری خواهد دید. از نظر من دولت در این حوزه باید تنها یک حمایت کلی داشته باشد.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی سنگ زیرین رودخانه‌ای است که ایران بر روی آن بنا شده است، آب رودخانه در حال رفت آمد است و این سنگ زیرین آن است که می‌ماند و بیشتر صیقل می‌خورد بنابراین گردشگری و میراث فرهنگی بیشتر از جامعه مدنی تاثیر می‌گیرد و حساسیت جامعه مدنی مهم‌ترین عامل در حفاظت از میراث فرهنگی است.

معاون پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور دوره اصلاحات در ارتباط با پیشنهاد وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی افزود: من با وزارتخانه شدن این سازمان موافق نیستم، رئیس جمهور اکنون می‌تواند حمایت مستقیم از سازمان انجام دهد و این مسئله باعث کارایی بیشتر می‌شود.

این سیاستمدار اهل شهر مشهد، در ارتباط با تخریب بافت تاریخی پیرامون حرم مطهر برای ساخت هتل، پاساژ و ... اظهار کرد: همواره توسعه، محیط زیست و میراث فرهنگی مثلث قابل دعوایی بوده و ایجاد توازن میان این سه حوزه مهمترین اتفاق است، به هر حال مشهد نیاز به زیرساخت گردشگری دارد از طرف دیگر نمی‌شود سابقه فرهنگی اطراف حرم مطهر را نادیده گرفت.

ابطحی در پاسخ به اینکه برای سفر چه شهرهایی را به اطرافیانش توصیه می‌کند به چمدان گفت: من سفر را خیلی دوست دارم  و پیشنهاد من سفر به اردبیل و اطراف آن و همچنین قشم و سواحل جنوبی است. در مورد سفربه خارج ازکشور نیز «کیپ تاون» در آفریقای جنوبی و پاریس بسیار زیبا هستند هرچند که من چند سال است که  گذرنامه ندارم و نمی‌توانم به خارج از ایران سفر کنم.
کد خبر 3825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =