چمدان :  ماداگاسکار تقریبا 600،000 کیلومتر مربع (230،000 مایل مربع) را پوشش می‌دهد و چهارمین جزیره بزرگ جهان است. در این جزیره همه چیز از سواحل جنگلی و جنگل‌های نواحی نیمه خشک و آتشفشان‌های فعال پیدا خواهید کرد. بدیهی است که آب و هوا کاملا متنوع است و پیش بینی الگوهای آب و هوایی همیشه آسان نیست.

best time to visit Madagascar

 

فصل‌ها در ماداگاسکار چندان واضح نیستند، بنابراین بهترین ماه‌ها برای سفر به این جزیره شگفت انگیز را معرفی می‌کنیم.

ژانویه - مارس

در ماه ژانویه بارندگی می‌تواند تا 340 میلیمتر برسد و در ماه فوریه خطر طوفان‌های موسمی به خصوص در شمال شرقی این جزیره وجود دارد. ماه مارس هنوز بخشی از فصل بارندگی است، گرچه خطر گرفتار شدن در طوفان‌های موسمی کمتر است.

در حالی‌که می‌توانید در طول این ماه‌ها از گردشگری ارزان لذت ببرید، بسیاری از هتل‌ها و پارک‌های ملی به علت آب و هوای غیر قابل پیش بینی و گل و لای زیاد بسته می‌شوند. این ماه‌ها بهترین زمان برای لذت بردن از ماداگاسکار نیستند.

[caption id="attachment_38247" align="aligncenter" width="1280"]best time to visit Madagascar در ژانویه و مارس در حالی‌که می‌توانید از گردشگری ارزان لذت ببرید اما بسیاری از هتل‌ها و پارک‌های ملی به علت آب و هوای غیر قابل پیش بینی و گل و لای زیاد بسته می‌شوند[/caption]

 

جولای-سپتامبر

جولای شروع فصل اوج گردشگری ماداگاسکار است بنابراین توصیه می‌شود که همه چیز را از قبل رزرو کنید تا از ناامیدی جلوگیری شود. در حال حاضر ما در میان زمستان ماداگاسکار هستیم به طوری که درجه حرارت  15 تا 20 درجه سانتیگراد خنک‌تر می‌شود و هوا بسیار خشک است. جنگل‌های بارانی در ماه جولای بسیار زنده هستند، اگر چه برخی از گونه‌های موجودات کوچک در خواب زمستانی خواهند بود. جولای همچنین زمانی ایده‌آل برای مشاهده نهنگ‌های کوهان‌دار است.

دمای هوا در ماه اوت هم خنک است و زمانی است که موجوداتی مانند میمون پوزه‌دار ماداگاسکار و آفتاب پرست‌ها به خواب زمستانی می‌روند. اگر در ماه اوت به ماداگاسکار سفر می‌کنید از دیدن سواحل لذت بیشتری خواهید برد. جزیره Tsarabanjina در نوسیبه فرصت غواصی افسانه‌ای ارائه می‌دهد.

سپتامبر درجه حرارت گرمتر و یک فضای آرامتر را به ارمغان می‌آورد. بچه‌ها در ابتدای ماه به مدرسه بازگشته‌اند بنابراین خیلی آرام‌تر می‌شود. با وجود افزایش دما، موجودات خواب آلود نیز دوباره فعال می‌شوند. همچنین فصل تولید مثل پرندگان ماداگاسکار است. بسیاری از پرندگان بومی دارای پرهای زینتی بسیار جذاب و ویژگی‌های منحصر به فرد هستند و دیدن آنها می‌تواند یکی از خاطره‌های جذاب سفرتان باشد.

[caption id="attachment_38245" align="aligncenter" width="1280"]best time to visit Madagascar جولای شروع فصل اوج گردشگری ماداگاسکار است بنابراین توصیه می‌شود که همه چیز را از قبل رزرو کنید تا از ناامیدی جلوگیری شود[/caption]

 

اکتبر-دسامبر

اکتبر با درجه حرارت گرم دوست داشتنی و باران بسیار کم زمان بسیار خوبی برای سفر به ماداگاسکار است. این ماه همچنین ماه میمون‌های نوزاد است. در این ماه آنها که فقط چند هفته از عمرشان گذشته است به طرز شگفت‌آمیزی در حالی‌که از میان درختان می‌پرند به پشت مادران خود می‌چسبند.

دما در ماه نوامبر (حدود 28 درجه سانتیگراد) افزایش می‌یابد و تمام گونه‌های حیات وحش از خواب زمستانی بیدار می‌شوند. پرندگان هنوز در فصل تولید مثل خود هستند بنابراین این ماه برای مشاهده گیاهان و جانوران واقعا عالی است. فرصت‌های غواصی فراوانی وجود دارد و هزاران ماهی گرمسیری در مناطق ساحلی مانندTsarabanjinaو IFaty وجود دارند.

در حالی که ماه دسامبر، داغ‌ترین ماه در ماداگاسکار است شروع فصل مرطوب است. بهتر است به جنوب جزیره که در آنجا هوا سردتر و خشک‌تر است سفر  کنید. یکی از مزایای بارندگی‌های زیاد این است که آفتاب پرست‌ها، مارها و مارمولک‌ها فعال‌تر می‌شوند، بنابراین فرصت عالی برای عکاسان است تا عکس‌های زیبایی را ثبت کنند.

[caption id="attachment_38244" align="aligncenter" width="1280"]best time to visit Madagascar اکتبر با درجه حرارت گرم دوست داشتنی و باران بسیار کم زمان بسیار خوبی برای سفر به ماداگاسکار است[/caption]

best time to visit Madagascar

best time to visit Madagascar

best time to visit Madagascar

best time to visit Madagascar

best time to visit Madagascar

best time to visit Madagascar

best time to visit Madagascar

best time to visit Madagascar

 
کد خبر 38235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =