تصویب بازسازی سردرعالی قاپو بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و محوطه سازی گنبد قابوس

چمدان : مدیر کل امور پایگاهها با اعلام این خبر گفت: در جلسه کمیته تخصصی امور پایگاه های میراث جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی با در نظر گرفتن مطالعات تاریخی، شهرسازی و معماری این مجموعه و ضرورت و اهمیت تاریخی شهری این اثر جهانی و احیاء و بازآفرینی هویت شهری کلیات طرح بازسازی سردر عالی قاپو این مجموعه مورد موافقت اعضاء قرار گرفت.

فرهاد عزیزی گفت: بر این اساس همچنین مقرر شد طراح طرح در مرحله نخست جزئیات این بازسازی با مصالح سنتی و تکنیک اجرایی را در شورای راهبردی به تصویب برساند و سپس با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل و پایگاه میراث جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بازسازی این سردر محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به بررسی طرح محوطه سازی پایگاه میراث جهانی گنبد قابوس در کمیته تخصصی امور پایگاهها و هیات راهبردی پایگاه میراث جهانی گنبد قابوس گفت: مقرر شد اولویت کفسازی محوطه با مصالح سنتی و بومی منطقه و با استفاده از آجر ختایی سنتی مرغوب با زیرسازی مناسب با اجرای مسیرها و ساختار اصلی طرح صورت گیرد.

عزیزی انتخاب نوع پوشش گیاهی و فضای سبز محوطه متناسب با اقلیم منطقه با نظر کارشناسان خبره، ساماندهی واحد های تجاری خیابان های اطراف محوطه با هماهنگی و همکاری شهرداری و ارگان های مرتبط را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد.

مدیرکل امور پایگاهها گفت: در این جلسه همچنین ایجاد محل اتاق معرفی و بلیط فروشی با ورودی و خروجی مجزا و با استفاده از مصالح متناسب و بوم آورد به منظور اصلاح و ساماندهی ورودی محوطه مورد موافقت اعضاء قرار گرفت.

به گفته وی بازنگری و پیش بینی پارکینگ های مورد نیازو ایستگاههای وسایط نقلیه عمومی اعم از سواره و پیاده در محور اصلی خیابان های شهر با هماهنگی شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی در طرح های بالادست و اجرایی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت
کد خبر 38195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =