چمدان :  حوض آب وسط حیاط محلی برای دور هم نشینی مهمانان اقامتگاه بوم گردی حوضک اصفهان است. خانه‌ای که آرامش و سکوتش مورد توجه گردشگران است حالا پر از شور و هیجان فوتبال است.

هیجان جام جهانی اصفهان را مثل دیگر شهرهای ایران در برگرفته است. در چهار باغ کانون هواداران تیم ملی بین مردم پرچم پخش می‌کنند و در صفه هزاران نفر در کنار هم بازی را تماشا خواهند کرد. اما در عمق یکی از معدود لکه‌های تاریخی باقی مانده اصفهان و در چند قدمی مسجد عتیق ثبت جهانی، گردشگرانی از کشورهای مختلف دور حوض جمع شده و چشم به تلویزیون دوخته‌اند تا بازی ایران و پرتغال را تماشا کنند. بازی که مدیران حوضک از مدت‌ها قبل برد ایران در آن را پیش بینی کرده بودند. حوضک این روزها که فصل پر رونق گردشگری محسوب نمی‌شود، مهمانانی از اقصی نقاط دنیا دارد.

گردشگران روس، آلمانی و فرانسوی در شب بازی ایران و پرتغال در حوضک حضور دارند و بیشترشان زنانی هستند که به تنهایی در ایران سفر می‌کنند. معماری این خانه مربوط به پهلوی اول یادآور آرامش روزهای دور است و مدیران این اقامتگاه هم کمترین دخالت را در آن داشته‌اند و هنوز می‌توان رد زندگی خانوادگی را در آن دید. اتفاقی که گرمای خاصی به فضای حوضک بخشیده و از فضاهای تجملی و توریستی دورش کرده است.



تفاوت امید و واقعیت

ماریا دختر روسی است که خود آموز فارسی را فرا گرفته و در ایران سفر می‌کند. او درباره نتیجه بازی پرتغال و ایران دو پیش بینی متفاوت دارد. دختری که این روزها تب فوتبال در کشورش به اوج رسیده معتقد است که اگر واقعیت را بخواهیم ایران 2 بر 1 خواهد باخت اما اگر امید داشته باشیم، ایران یک بر هیچ بازی را می‌برد. او که چند بار به ایران سفر کرده زمان شروع بازی پرچم ایران را از کوله‌اش درآورد و تا آخر بازی پرچم را بر دوشش نگه می‌دارد.

وقتی همه طرافدار ایران بودند

اقامتگاه بوم‌گردی حوضک را نسیم زند و همسرش بابک نزدیک یک سال پیش در اصفهان راه اندازی کردند. اقامتگاهی که حالا یکی از گزینه‌های گردشگران خارجی در کنار هتل‌های و هتل سنتی‌های اصفهان است. در روز بازی ایران و پرتغال گردشگران خارجی حاضر در اقامتگاه همه طرفدار تیم ملی ایران هستند. تیمی که در دنیا توجه طرفداران فوتبال را جلب کرده و در گروه مرگ نمایش خوبی از خود نشان داده است. مهمانان خارجی حالا مانند ایرانی‌ها استرس بازی را دارند و صحنه‌های حساس بازی را دنبال می‌کنند و روی موقعیت‌های ایران برای شادی گل نیم خیز می‌شوند.

وقتی به آسمان چسبیدیم

var یا همان ویدئو چک فوتبالی این روزها داد همه را در آورده است. وقتی این سیستم پنالتی به نفع پرتغال را اعلام کرد، همه امیدها به دستان بیرانوند بود. اما مهار توپ رونالدو که 5 ضربه آخر پنتالی‌اش را گل کرده، کاری شبیه معجزه بود. او که پشت نقطه پنالتی ایستاد در حوضک کمتر کسی نشسته بود. شیرجه بیرانوند که شوت رونالدو را مهار کرد همه را از شادی به آسمان چسباند. صحنه این پنالتی همراه با صحنه لایی زدن به پیکه از تصاویری است که تا سال‌ها حافظه و خاطره جمعی ایرانیان را تشکیل خواهد داد.



در گروه مرگ، نمردیم

ثانیه‌ها که از پس هم می‌گذشت، امید کم رنگ‌تر می شد اما هیجان فروکش نمی‌کرد. حوضک قرار بود محلی برای جشن صعود باشد. هر چند VAR بالاخره نیم نگاهی به ما هم داشت تا کریم انصاری فرد بالاخره توپ را برای ایران به تور آشنا کند. برای نخستین بار بود که همه ایرانیان تا لحظه آخر به صعود امید داشتند. از جام جهانی روسیه برای خیلی‌ها خاطرات زیبایی به جا ماند. به ویژه برای گردشگران خارجی که این روزها هم پای ایرانی‌ها فوتبال تیم ملی را دنبال می‌کردند. تیم ملی در گروه مرگ، نمرد و امید و هیجان را برای دو هفته در دل ایرانی‌ها زنده نگه داشت.

به گزارش چمدان، چهار اقامتگاه بوم‌گردی در شهرهای کاشان، اصفهان، تفت و شیراز برای ایام جام جهانی تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته و میزبان طرفداران فوتبال هستند. تماشای فوتبال در فضاهای متفاوت این اقامتگاه‌ها به همراه گردشگران خارجی، تجربه تازه‌ای برای فوتبال‌بین‌هاست.
کد خبر 38177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =