چمدان : حرمت الله رفیعی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در ارتباط با این مساله که گفته‌ می‌شود آژانس‌های مسافرتی به دلیل افزایش قیمت ارز  در حال ورشکستگی هستند، گفت: آژانس‌ها در شرایط بحرانی قرار دارند و تا کنون 30 درصد از نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند و پیش بینی می‌کنیم که این تعدیل نیرو تا 50 درصد برسد.

وی ادامه داد: این اتفاق برای مقابله نیست بلکه نشانه عدم هماهنگی دخل و خرج آژانس‌هاست. برای اعلام ورشکستگی در چنین شرایطی که مسافری وجود ندارد و پروازها خالی است نمی‌توان اظهار نظر کرد اما اگر  این وضعیت ادامه پیدا کند آژانس‌ها مجبور به تعطیلی و رفتن به سمت شغل دیگری خواهند شد.

رفیعی افزود: برخی کارشناسان عقیده دارند که این صنعت سبب خروج ارز است، اکنون با این وضعیت پیش آمده و این تعداد افرادی که بیکار شده‌اند و هرکدام خرج یک خانواده را بر دوش داشتند چه مقدار فشار به دولت وارد خواهد شد؟

رئیس هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در ارتباط با اینکه گفته می‌شود قرار است ارز دولتی برای سفر حذف و ارز مسافران به آژانس‌ها داده شود به چمدان گفت:  تا کنون ابلاغیه‌ای در این مورد به ما اعلام نشده و این صحبت به نظر شایعه می‌آید و همانند گذشته مسافران ارز خود را از طریق حواله بانکی دریافت می‌کنند.

او در مورد پیشنهاد خود توضیح داد: پیشنهاد ما این است که ارز دولتی مسافران به آژانس‌ها داده شود تا از این ارز، هزینه برخی خدمات سفر همانند هتل کسر و مستندات آن به مسافر ارائه شود و باقی آن برای هزینه‌های جاری به مسافران داده‌شود.
کد خبر 38174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =