هشدار گمرک به واردکنندگان تلفن همراه مسافری و تجاری | اگر مسافرید فقط یک گوشی رجیستری می‌شود

چمدان : گمرک اعلام کرد: در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و عدم ثبت ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی‌ها، امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

کلیه مسافران ورودی مکلفند حداکثر ظرف ۳۰ روز از تاریخ ورود به کشور نسبت به ثبت IMEI تلفن همراه خود در سامانه اظهار گوشی تلفن همراه مسافری به آدرس اینترنتیhttp://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister اقدام کنند.

همچنین گمرک ایران به واردکنندگان گوشی تلفن همراه مسافری و تجاری هشدار داد تا در ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی ها در سامانه گمرک دقت کنند چرا که در صورت هر گونه مغایرت و اشتباه در ثبت این کد با مشخصات گوشی تلفن همراه امکان فعال سازی و رجیستری وجود نخواهد داشت.

بر این اساس با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیرتجاری مسافران صرفا یک دستگاه تلفن همراه را می‌توانند در سامانه ثبت کنند.

در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

تمامی کالاهای وروری به کشور از مبادی رسمی گمرکی مجوزدار هستند و کنترل های گمرکی انجام و اجازه ترخیص از گمرک به کالا داده می شود.
کد خبر 37923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    وقتی ریس گمرک خودش به قاچاقچی چراغ سبز میدهد در این صورت جز دستگیری و بازخواست چه با عنوان هک شدن و نشدن چه راهکاری است؟ مردم تهران اگر نریزند و ریس گمرک را نگیرند و سایر عواملش را نگیرند کسی نیست پیگیر اموراتشان باشد.
  • مسعود ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    وقتی خودت یا اقوام و معاونان و اقوام انها یا غیر انها با رشوه و رانت و هک به قول خودتان با اینکه مسلمان ریشدار و صالح و متققی هم هستی و نگهبان و اطلاعات و رهبر و بازرس و تشخیص مصلحت هم تو را تائید کرده ولی دزد هستی و با کانتینر وارد میکنید در این صورت اخطار و هشدارت به مردم یعنی چی؟
  • ابی ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    سلام من یک تلفن خریدم دو سیم کارت هست یه سیم کارت درست هست ولی یکی دیگه رو می گن کد IMEI اشتباه ثبت شده فروشنده هم قبول نمی کنه درستش کنه من چیکار کنم؟ اصلا درست میشه؟؟؟