چمدان : معمار آلمانی آدولف انگلر، این موزه و باغ زیبا را بین سال‌های 1897 تا 1910 ساخت و گیاهان غیرمعمول را از سراسر سرزمین‌های مستعمره آلمان در اقصی‌نقاط دنیا در این باغ گردآوری کرد.

امروزه، موزه و باغ‌بوتانیک پایتخت آلمان همراه با هِرباریوم (مجموعه نگهداری گیاهان خشک‌شده) و کتابخانه‌ای وسیع محتوی کتاب‌های گیاه‌شناسی زیر نظر دانشگاه آزاد برلین اداره می‌شود. این مجموعه شامل چند ساختمان و گلخانه شیشه‌ای است که از آ‌ن‌جمله می‌توان به عمارت کاکتوس و عمارت ویکتوریا اشاره کرد. عمارت ویکتوریا محتوی مجموعه‌ای از گیاهان ارکیده، گیاهان گوشتخوار و نیلوفر سفید بزرگ آبی ویکتوریا است. کل فضای گلخانه‌های شیشه‌ای 6 هزار مترمربع است و محوطه باز که گیاهان آن براساس منطقه جغرافیایی خاستگاه اصلی آنها طبقه‌بندی می‌شود در زمینی به مساحت 13 هکتار گسترده شده و بخش درختستان هم 14 هکتار وسعت دارد.

در این باغ 22 هزار گونه گیاه از آفریقا، استرالیا، شرق آسیا، مناطق گرمسیری استوایی، اقلیم مدیترانه‌ای و اروپا نگهداری می‌شود.

شناخته‌شده‌ترین بخش‌ این باغ، عمارت بزرگ است که دمای داخلی آن همواره روی 30 درجه سانتیگراد ثابت است و رطوبت هوای آن همیشه در شرایط بالا حفظ می‌شود. بین بسیاری از گیاهان گرمسیری که در این عمارت نگهداری می‌شوند یک خیرزان غول‌پیکر خودنمایی می‌کند.

گلخانه گرمسیری هم که در لبه شرقی باغ از شیشه و فلز ساخته شده نمونه شگفت‌انگیز از معماری قرن نوزدهم است. ارتفاع این گلخانه 25 متر است و نسبت به 14 گلخانه‌ دیگری که دور آن قرار دارند از نظر بلندی برتری دارد.

یکی از جواهرات باغ بوتانیک برلین که یکی از سرآمدترین باغ‌های بوتانیک جهان است گلخانه نیلوفرهای بزرگ آبی ویکتوریا است. این گلخانه که بیش‌از 100 سال قدمت دارد مدتی به‌منظور مرمت و بازسازی تعطیل بود و همزمان با آغاز به‌کار نمایشگاهی که از 16 تا 25 آگوست در این باغ‌موزه برگزار می‌شود گشایش یافت.

















کد خبر 37765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =