چمدان : جلال ملکی با تشریح جزئیات حادثه آتش‌سوزی در خیابان امیرکبیر تهران اظهار کرد: ساعت ۲۱:۲۹ سه‌شنبه شب یک مورد آتش‌سوزی در پاساژی قدیمی در خیابان امیرکبیر روبه‌روی پاساژ کاشانی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد و بلافاصله شش ایستگاه به همراه سه نرده‌بان و تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند و در حال حاضر ستاد بحران شهرداری منطقه ۱۲ نیز در محل حضور دارند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان که پس از دو دقیقه خود را به محل رسانده بودند عملیات را در این پاساژ آغاز کردند. محل آتش‌سوزی پاساژ دو طبقه‌ای بود که در طبقه بالای آن نزدیک به ۱۰ انبار قدیمی با حجم زیادی اجناس قابل اشتعال که به صورت ناایمن قرار داشتند پر شده بود. همچنین طبقه همکف آن نیز با کاربری لوازم خودرو مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ملکی در ادامه گفت: حجم زیادی از آتش شعله‌ور بود و به سقف‌های شیروانی سرایت کرده بود. آتش‌نشانان از چند طرف عملیات را آغاز کردند و عملیات در ضلع جنوبی به دشواری انجام می‌شود و کار را مشکل کرده است. در حال حاضر همچنان عملیات ادامه دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین اظهار کرد: در مجاورت این پاساژ هتلی بود که حدود ۲۵ مسافر در آن اقامت کرده بودند. در اولین اقدام، این افراد صحیح و سالم از ساختمان خارج شدند و تا این لحظه مصدومیت خاصی رخ نداده است.

بر اساس گزارش ایسنا، با دریافت خبر این حادثه بلافاصله شش تیم اورژانس به محل حادثه در خیابان امیرکبیر اعزام شدند و در حال حاضر تیم‌های اورژانس در محل مستقر هستند و جست‌وجو برای مصدومان احتمالی ادامه دارد.

گزارشات اولیه از دودگرفتگی سه تن از نیروهای آتش‌نشانی در حین عملیات جست‌وجو حکایت دارد که بلافاصله تحت درمان توسط نیروهای اورژانس قرار گرفتند و به بیمارستان منتقل شدند.

بنا به گفته شاهدان عینی، حضور به موقع نیروهای اورژانس ۱۱۵ باعث نجات مصدومین زیادی از خطر دود گرفتگی و خفگی شده است.

تیم‌های اورژانس تا پایان عملیات اطفا و ‌نجات در محل مستقر خواهند بود.











عکس‌ها: ایلنا
کد خبر 37529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =