چمدان : تابستان نزدیک است و این یعنی آغاز فصل تعطیلات و سفرهای داخلی و خارجی. امسال همزمان با شروع فصل تابستان، جام‌جهانی 2018 روسیه هم درحال برگزاری است و ایران در گروه ب همراه با کشورهای اسپانیا، پرتغال و مراکش در شرایطی تاکنون صدرنشین است که نام‌هایی چون رونالدو در این گروه خودنمایی می‌کنند.



نکته جالب‌توجه در گروه ب این است که هرچهار کشور این گروه از نظر گردشگری به‌ویژه گردشگری فرهنگی‌تاریخی در شمار کشورهای با میراث‌فرهنگی غنی قرار دارند. از این‌رو، روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی گردشگران ورودی این کشورها را بررسی کرده و نشان داده است که هرچند درحال حاضر ایران در راس این گروه است اما در گروه ب، اسپانیا پرچم‌دار تعداد بازدیدهای بین‌المللی است و ایران با اختلاف زیاد، در رتبه سوم قرار دارد.

[caption id="attachment_37428" align="aligncenter" width="1122"] ایران تاکنون در گروه ب صدرنشین است[/caption]

تلگراف این گزارش را با انجام نظرسنجی از بین شهروندان انگلیسی و خوانندگان این روزنامه انجام داده است. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که 45 درصد از شرکت‌کنندگان در این رای‌گیری گفته‌اند که اسپانیا مقصد گردشگری مطلبوبشان است.

رتبه دوم بهترین مقصدگردشگری شهروندان بریتانیایی از گروه ب رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال 2018، کشور پرتغال است که توانسته 32 درصد از آرای این نظرسنجی را از آن خودش کند.

تلگراف در این گزارش می‌نویسد: «ایران که با شوک ملایمی در راس این گروه است، توانسته 12 درصد از آراء را به‌دست آورد. اما مراکش باوجوداینکه تعداد گردشگران ورودی‌اش تقریبا دو برابر تعداد گردشگران بین‌المللی است که از ایران بازدید می‌کنند اما فقط 11 درصد از گردشگران انگلیسی نسبت به بازدید از این کشور ابراز تمایل کرده‌اند.»

[caption id="attachment_37426" align="aligncenter" width="875"] مراکش در سال 2017 میزبان 10.3میلیون گردشگر بین‌المللی بود اما به‌دلیل اینکه 11درصد از خوانندگان تلگراف نسبت به سفر به این کشور ابراز تمایل کرده‌اند، از دید این روزنامه در رتبه چهارم گروه ب قرار گرفته است. درحالی‌که ایران، باوجوداینکه فقط 4.94 میلیون گردشگر بین‌المللی در سال 2017 از آن دیدن کرده‌اند اما به‌دلیل رای 12 درصدی تمایل انگلیسی‌ها برای گذراندن تعطیلات در این کشور، در رتبه سوم گروه ب ایستاده است[/caption]

این گزارش ادامه می‌دهد: «اسپانیا از نظر گردشگری، پیروز این گروه است و این کشور به‌عنوان محبوب‌ترین مقصد گردشگران انگلیسی شناخته می‌شود. به‌طوری‌که سال گذشته بیش‌از 18 میلیون شهروند بریتانیایی از این کشور بازدید کردند.»

پرتغال هم از نظر رقابت‌ها و هم از نظر میزان توجه گردشگران انگلیسی در رتبه دوم گروه ب قرار دارد و توانسته بیش‌از 12.7میلیون گردشگر بین‌المللی را در سال 2017 جذب کند که این رقم با رشد سالانه 12 درصدی مواجه بوده است.

مراکش در سال 2017 میزبان 10.3میلیون گردشگر بین‌المللی بود اما به‌دلیل اینکه 11درصد از خوانندگان تلگراف نسبت به سفر به این کشور ابراز تمایل کرده‌اند، از دید این روزنامه در رتبه چهارم گروه ب قرار گرفته است. درحالی‌که ایران، باوجوداینکه فقط 4.94میلیون گردشگر بین‌المللی در سال 2017 از آن دیدن کرده‌اند اما به‌دلیل رای 12درصدی تمایل انگلیسی‌ها برای گذراندن تعطیلات در این کشور، در رتبه سوم گروه ب ایستاده است.

[related-post id="37152"]
کد خبر 37419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =