چمدان : تیم مستندسازی و گردشگری تراول شاتس که دو هفته پیش سفر خود را از موزه صلح تهران آغاز کرده بود به مسکو رسید. این تیم با خودروی کرگدن پس از ضبط پیام‌های صلح در شهرهای تهران، کرج، قزوین، زنجان و تبریز وارد کشور ارمنستان شدند.



آنها در شهر ایروان و روی پل صلح این شهر نیز پیام‌های صلح را ضبط کرده و در شهر تفلیس نیز حضور پیدا کردند. قرار است مجموعه پیام‌هایی که کرگدن و تیم تراول شاتس در این سفر جمع آوری کرده‌اند در جام جهانی به نمایش گذاشته شود و همچنین مستند این سفر نیز ساخته شود. جام جهانی رویداد بین المللی مهمی است که گردشگران زیادی از کشورهای مختلف برای تماشای آن به کشور میزبان سفر می‌کنند و فرصت مناسبی برای تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی است.

مسیح شریف پیش از این درباره این سفر به چمدان گفته بود: «جام جهانی یک رویداد پر جنب و جوش است. تماشاچی‌ها، گردشگران و علاقه مندان فوتبال از سراسر دنیا جمع می‌شوند و مجموعه‌ای از روابط بین آنها شکل می‌گیرد. خاطرم هست در جام جهانی قبلی در کشور برزیل یک تیم مستندساز ایرانی قبل از بازی ایران و آرژانتین به کمپ آرژانتینی‌ها رفته بودند. ابتدا برخورد آنها خوب نبوده است اما بعد با هم دوست شدند و بازی را باهم دیدند و حتی برای برد تیم آرژانتین جشن گرفتند. این رویداد جای مناسبی است که ما نشان دهیم چه اخلاق و رفتاری داریم و پیام صلح خودمان را به دنیا برسانیم.پس از مطرح شدن این ایده تصمیم گرفتیم که به جام جهانی روسیه به طور زمینی سفر کنیم و پیام صلح ایرانی‎ها را برسانیم. من به همراه سه مستندساز دیگر که با کرگدن پنج نفر می‌شویم این مسیر را با هم طی خواهیم کرد.»



[related-post id="35975"]

[related-post id="36224"]



مسیر حدود 4 هزار کیلومتری تهران تا مسکو برای کرگدن بدون چالش نبوده و آنها ساعت‌ها در مرزها معطل اجازه ورود شده و یکی از همسفران خود را نیز به دلیل اعتبار نداشتن گذرنامه‌اش در مرز ورودی روسیه از دست داده‌اند.

کرگدن که این روزها نگاه‌ها را در مسکو به خود جلب کرده به دلیل عقب ماندن از برنامه امکان حضور در بازی ایران و مراکش را پیدا نکرده است اما این روزها در کنار کمپ تیم ملی در مسکو حضور دارد. تیم مستند سازی و گردشگری تراول شاتس همچنین قرار است ضمن پخش ویدئوهای صلح ضبط شده در روسیه به محل بازی ایران و اسپانیا برود.
کد خبر 37414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =