گزارش ایندیپندنت از جام‌جهانی 2022│ سفر فوتبال‌دوستان به قطر سخت‌تر از روسیه است

چمدان : این روزنامه انگلیسی مقاله‌اش را با این مقدمه آغاز می‌کند: «هر چهار سال یک‌بار خوشحالی و اشتیاقی سراسر انگلستان را دربرمی‌گیرد. این‌درحالی‌است که آخرین لحظه بزرگ تیم ملی فوتبال انگلیس بیش‌از نیم‌قرن پیش شکل گرفت. یعنی زمانی‌که در سال 1966 آلمان‌غربی را با نتیجه 4 بر 2 در مرحله نهایی شکست داد. اکنون این تیم آماده است تا روز دوشنبه 18 ژوئن اولین مسابقه جام‌جهانی امسال خودش را مقابل تونس انجام دهد.»

برای رسیدن به جام‌جهانی 2018 هواداران اروپایی فوتبال می‌توانند ازطریق مسیر ریلی سیبری به این کشور برسند. هرچند بسیار از حامیان به‌ویژه تیم‌ها، سازمان‌دهندگان و رسانه‌ها پرواز را برای رسیدن به این مسابقات ترجیح می‌دهند.

اما دیدارهای جام‌جهانی 2026 که با مشارکت میزبانی کانادا، آمریکا و مکزیک برگزار می‌شود برای اروپایی‌ها دورتر هم به‌نظر می‌رسد. آنها باید ازطریق میامی تا مونترال آمریکای شمالی تا مکزیکوسیتی را بپیمایند.

درمورد جام‌جهانی 2022 قطر هنوز هیچ‌کس نمی‌داند چه تیم‌هایی مجوز ورود به این مسابقات را که در دل کویر برگزار می‌شود خواهد گرفت و هرچند زیرساخت‌های قطر برای میزبانی این رقابت‌ به‌سرعت درحال توسعه‌اند اما کشور میزبان، هیچ چشم‌اندازی برای مسیرهای مسافرتی هواداران و بازیکنان تیم‌های مختلف ارائه نکرده است و درحال‌حاضر آنها فقط می‌دانند که باید در دبی یا ابوظبی بمانند و فاصله 321 کیلومتری تا قطر را صرفا از طریق پرواز طی کنند.

اما معلوم نیست با وضعیت فعلی ژئوپولتیک کشورهای خلیج‌فارس، حتی همین چشم‌انداز سفر تا سال 2022 برقرار باشد زیرا تقریبا یک‌سال است که میان قطر و امارات ‌متحده‌عربی، عربستان‌سعودی و بسیاری دیگر از کشورهای خاورمیانه تنش وجود دارد و مسافران می‌دانند که شرکت هواپیمایی قطر با ممنوعیت استفاده از بسیاری از مسیرهای هوایی مفید مواجه شده است. سیاستمداران چهار سال است که در تلاش برای حل این بحران هستند، درحالی‌که مسافران پروازهای قطر همچنان با سختی‌های بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

مسیر مستقیم برای سفر از اروپا و آمریکا به قطر از طریق عربستان‌سعودی است اما عربستان، این منطقه هوایی را برای پروازهای ایرلاینز قطر بسته است بنابراین، سفر این پروازها دست‌کم هزار و 600 کیلومتر - حدود دو ساعت - بیشتر شده است.

باوجود گزارش تحلیلی ایندیپندنت درمورد ممنوعیت پروازی شرکت هواپیمایی قطر در بسیاری از مسیرهای مستقیم پرواز، در رده‌بندی «ایر هلپ» (AirHelp) که هفته گذشته منتشر شد، قطر ایرویز با ۸۹ درصد عملکرد اجرایی سر وقت (به‌عنوان یکی از فاکتورهای انتخاب)، بهترین شرکت هواپیمایی سال ۲۰۱۸ و فرودگاه بین‌المللی حمد در دوحه هم بهترین فرودگاه 2018 شناخته شد.
کد خبر 37152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =