چمدان : شعب بانک‌ها در فرودگاه‌های کشور به متقاضیان ارز مسافرتی اسکناس 500 یورویی می‌دهد و همراه نداشتن پل خرد برای مسافرانی که قصد سفر به خارج کشور را دارند تبدیل به چالش شده است. بسیاری از مسافران از سختی خرد کردن اسکناس 500 یورویی خبر داده‌اند. امکان پذیر نبودن استفاده از کارت‌های بانکی بین‌المللی توسط ایرانی‌ها نیز به دامنه مشکلات پول خرد برای سفر افزوده است.

براساس گفته‌های مسافران برخی از بانک‌ها تنها اسکناس 500 یورویی برای ارز مسافرتی در اختیار دارند.



خرد کردن اسکناس دردسر شد

مسافران زیادی که ارز مسافرتی دریافت کرده‌اند با مشکل خرد کردن اسکناس 500 یورویی روبرو شده‌اند. بسیاری از آنها نه در فرودگاه‌های ایران و نه در فرودگاه‌های مقصد موفق به خرد کردن اسکناس خود حتی با خرید کردن نشده‌اند. همچنین مسافران برای تبدیل یورو به ارز‌های دیگر نیز با این اسکانس به مشکل خورده‌اند و صرافی‌های کشورهای دیگر نیز از تبدیل بخشی از این پول و برگرداندن مابقی آن خودداری می‌کنند.



نگاه عجیب اروپایی‌ها به اسکناس 500 یورویی

یکی از مسافرانی که به تازگی با ارز مسافرتی از کشور خارج شده است به چمدان می‌گوید: تنها ارزی که برای سفر لازم داشتم، 500 یورو ارز مسافرتی بود. متاسفانه با وجود اصرار من شعبه بانک در فرودگاه امام خمینی این ارز را با یک اسکناس 500 یورویی به من پرداخت کرد و امکان خرد کردن این اسکانس وجود نداشت.

[related-post id="34745"]

او با اشاره به عجیب بودن اسکانس 500 یورویی حتی در کشورهای اروپایی می‌گوید: من در فرودگاه مقصد به مشکل جدی برخورد کردم. برای رفتن به هتل به پول خرد احتیاج داشتم که هیچ کس حاضر به خرد کردن اسکناس 500 یورویی نبود. دیدن یک اسکناس 500 یورویی برای خیلی‌‎ها عجیب است و برخی فکر می‌کنند که شاید این اسکناس دزدی باشد.

اسکناس 500 یورویی درشت‌ترین اسکناس حوزه اتحادیه اروپا است و خرج کردن آن در کشورهای مختلف و حتی کشورهای اروپایی به سختی صورت می‌گیرد.
کد خبر 37041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =