چمدان : به‌اعتقاد بسیاری دوره گالری‌های هنری که در آنها نقاشی‌هایی روی دیوارهای سفید به نمایش گذاشته می‌شوند به سر رسیده است و دنیای هنر باهدف جذب مخاطبان عصر فناوری‌های نوین و برای بقا به نوآوری‌های همگام با این عصر نیاز دارد. یکی از این نوآوری‌ها موزه‌ای است که به‌عنوان اولین موزه دیجیتال جهان از 21 ژوئن در شهر توکیو افتتاح می‌شود.

ژاپنی‌ها که در نیم‌قرن اخیر نشان داده‌اند نمونه‌ای موفق در تعامل میان سنت و مدرنیته هستند این‌بار سراغ ترکیب هنر و دیجتال رفته‌اند.

این ساختار جدید که «موزه هنرهای دیجیتال ساختمان موری: تیم‌لب بدون مرز» نام دارد قرار است میزبان نسل جدیدی از نمایشگاه‌های هنرهای دیجیتالی تعاملی و غوطه‌وری در نور با کمک متخصصان فناوری‌ دیجیتال باشد.

این موزه در مساحتی به‌وسعت 10هزار مترمربع پذیرای 50 کار هنری است که در پنج فضای مختلف به نمایش گذاشته می‌شوند. این آثار هنری در مجموع با 520 ررایانه و 470 پروژکتور های‌تک اجرا می‌شوند.

پشت این فکر، توشیوکی اینوکو قرار دارد. اینوکو که سال 2001 همراه با همکلاسی‌هایش در دانشگاه توکیو آزمایشگاه دیجیتال «تیم‌لب» را تاسیس کرد تاکنون با حدود 500 نیروی انسانی تعداد بی‌شماری نمایشگاه در نقاط مختلف جهان برگزار کرده است و اکنون اولین موزه یکپارچه این سبک کار را راه‌اندازی می‌کند.

در یکی از نمایشگاه‌هایی که تیم‌لب در سال 2015 در ژاپن برگزار کرد درمدت 130 روز نزدیک به 500 هزار بازدیدکننده از آن دیدن کردند.



































 
کد خبر 36825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • alireza ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    فوق العاده است..چشم ها محسور میشه