تاثیر کم آبی یزد و حذف هتل‌های ایران در بوکینگ در جذب گردشگر خارجی | سرعت هتل‌سازی در یزد بیشتر از کل کشور است

چمدان :   اصغر نبیل درباره موضوع کمبود هتل در یزد گفت: در یزد کمبود هتل نداریم و بیشتر مشکل توزیع مسافر است. به ویژه در «های‌سیزن» (فصل پررونق) اردیبهشت ماه با برگزاری سمینارها و مراسم‌ها و اشغال هتل‌ها روبرو هستیم که این موضوع مشکل ایجاد می‌کند.

او درباره نقش اقامتگاه‌های بوم گردی در تامین زیرساخت گردشگری در یزد گفت: اقامتگاه‌ها و گسترش آنها به گردشگری یزد کمک می‌کند. مردم یزد آدم‌های اقتصادی هستند و در صورتی که گردشگری منفعت اقتصادی داشته باشد، به حوزه ساخت هتل و اقامتگاه بیشتر ورود خواهند کرد. در حال حاضر سرعت ساخت هتل در یزد از دیگر نقاط کشور بیشتر است.

مدیر هتل مشیرالممالک درباره وضعیت گردشگری و اقامت در هتل‌های یزد گفت: فصل پر رونق وضعیت مطلوب بود. به هر حال اگر تور وارد کشور نشود، یزد هم ضربه می خورد. ماه رمضان امسال فصل پر رونق را کوتاه‌تر کرده بود. در طول ماه رمضان نیز سطح اشتغال هتل‌های یزد بین 10 تا 15 درصد بوده است. برای فصل پاییز نیز رزرو داریم و امیدوارم این رزروها قطعی باشد و کنسل نشوند. باید فصل پر رونق ما اقتصادی شود و همه از آن منتفع شوند.

او درباره خروج امکان رزرو هتل مشیر الممالک از سایت بوکینگ گفت: ما تازه وارد این سایت شده بودیم که متاسفانه به دلیل مشکلات اخیر هتل ما نیز حذف شده است. حدود 10 مورد رزرو روی این سایت داشتیم که پرداخت‌های آن نیز حضوری بود.

نبیل درباره وضعیت تنش آبی در یزد و تاثیر آن در حوزه گردشگری نیز گفت: آب مسئله مهمی است. نه تنها شهر یزد که کشور با آن درگیر است و ما در یزد نیز با تنش آبی و مشکلات آن روبرو هستیم. تلاش کرده‌ایم که تمهیداتی برای هتل در نظر بگیریم و صرفه جویی را در دستور داشته باشیم.

او همچنین به مرمت‌های مجموعه تاریخی مشیرالممالک اشاره کرد و به چمدان گفت: عمده کار مرمتی تمام شده و بخش اقامتی آن فعال شده است. بخش آبی و حمام نیز در حال مرمت است که به زودی به پایان خواهید رسید.

به گزارش چمدان، محوطه زیبای هتل باغ مشیرالممالک یزد، معماری اصیل ایرانی این هتل باغ را به یکی از جاذبه‌های توریستی یزد تبدیل کرده است. این هتل در فهرست آثار ملی ایران به شماره 7778 به ثبت رسیده است. هتل باغ مشیر الممالک اولین هتل باغ ایرانی با معماری و تجهیزات کاملا سنتی و در عین حال مجهز به کلیه امکانات رفاهی در محل باغ قدیمی مشیر الممالک متعلق به دوره قاجاریه به وسعت 13000متر مربع قراردارد. رستوران‌ها با معماری سنتی، سقف‌های کاربندی، دیوارهایی با نقاشی‌های منحصر به فرد و نهر جاری آب و فواره‌های زیبا گردشگران را به خود جذب می‌کند.
کد خبر 36796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =