هواپیماهای شرکت امارات بدون پنجره می‌شوند | آسمان را با پنجره‌های مجازی ببینید!

چمدان : در طرح جدید این شرکت هواپیمایی، پنجره‌های واقعی هواپیما حذف می‌شود و مسافران به‌جای آنکه مستقیما بیرون را تماشا کنند می‌توانند تصاویری از بیرون هواپیما را که با استفاده از دوربین‌های فیبرنوری گرفته می‌شوند به‌صورت واقعیت افزوده ببینند.

با حذف پنجره‌های واقعی، هواپیماها سبک‌تر و سریعتر می‌شوند و به‌ این‌ترتیب علاوه‌ براینکه در هزینه سوخت صرفه‌جویی می‌شود بازده سازگاری‌های محیط‌زیستی هواپیما هم افزایش می‌یابد.

در اجلاس عمومی سالانه انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی پیش‌بینی شد که امسال قیمت سوخت دست‌کم 25 درصد بیشتر شود. بنابراین، عجیب نیست که شرکت‌های هواپیمایی به‌فکر ارائه راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای پایین‌ نگه‌داشتن هزینه‌های کلی باشند.

سر تیم کلارک، رییس شرکت امارات دراین‌خصوص گفت: «این تصاویر از تصاویری که مستقیما دیده می‌شوند هم بهتر هستند. هدف آینده ما این است که علاوه‌بر اتاق کلاس یک، کلا پنجره هواپیماهایمان را حذف کنیم.»

اما به‌هرحال، ملاحظاتی درباره هواپیماهای بدون پنجره وجود دارد. به‌طوری‌که، پروفسور گراهام بریت‌ویت، متخصص ایمنی هوایی از دانشگاه کرانفیلد درباره ایمنی این طرح پیشنهادی می‌گوید: «بسیار مهم است که در شرایط اضطراری قادر باشید بیرون هواپیما را ببینید. خدمه پرواز نیاز دارند در موقعیت‌های اضطراری بیرون هواپیما را ببینند و آن را بررسی کنند. برای مثال، اگر آتش بیرون از هواپیما زبانه بکشد و دوربین‌ها هم از کار بیفتند آنها باید پیش‌از بازکردن درها و تخلیه مسافران وضعیت بیرون را بررسی کنند.»

باوجوداین، سازمان ایمنی هوایی اروپا در این خصوص می‌گوید: «هیچ چالش خاصی نمی‌بینیم که نتوانیم برای اطمینان حاصل‌کردن از سطح ایمنی هواپیماهای بدون‌ پنجره درحد هواپیماهای با اتاق پنجره‌دار برسیم.»

درحال‌حاضر، فقط در اتاق کلاس یک جدیدترین هواپیمای بویینگ 777-300ER پنجره‌های مجازی وجود دارند.
کد خبر 36681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =