ویدئویی عجیب ببینید از وقتی نزدیک بود ماه به زمین بیفتد!

چمدان : این فیلم زیبا تنها قمر زمین را درحالی نشان می‌دهد که به‌نظر می‌رسد با سرعت درحال افتادن پشت کوه آتشفشانی تید در جزایر قناری است و افرادی روی کوه درحال تردد هستند.

سازمان فضایی آمریکا، ناسا با هدف پیشگیری از هرنوع قضاوت علمی‌تخیلی درباره این ویدیو توضیحاتی بدین شرح ارائه کرد: «این افراد در خطر نیستند.»

این فیلم را دنیل لوپر، عکاس ساکن جزایر قناری در تاریخ 30 می گرفته است. این تصاویر، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از لحظه‌ای را نشان می‌دهد که در آن خورشید درحال طلوع و ماه درحال غروب است. اما برای اینکه چرا ماه در این فیلم تا این حد بزرگ دیده می‌شود دلیلی واضح وجود دارد: لوپز برای ثبت این صحنه از لنز تله استفاده کرده است. این نوع لنز قادر است درک فاصله میان مناظر پس‌زمینه و مناظر جلویی را دستکاری کند. از این اثر اغلب در عکاسی از نهنگ‌هایی که در آب‌های ساحلی کالیفرنیا شنا می‌کنند استفاده می‌شود.

این فیلم به‌ویژه از عناصر انسانی هم که روی قله کوه آتشفشان  درحال تردد هستند استفاده کرده است، درحالی‌که ماه در فاصله 386هزار کیلومتری از آنها قرار دارد.

در این ویدیو از شیوه تایم‌لپس یا هیچ نوع دیگری از روش‌های دستکاری سرعت استفاده نشده و تنها دلیل برای حرکت سریع ماه، چرخش زمین است.
کد خبر 36370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =