چمدان : سینما و ادبیات دو حوزه مهم در رشد گردشگری هستند. به‌طوری‌که لوکیشن‌های فیلم‌ها و خانه‌های نویسنده‌های بزرگ جهان می‌توانند علاقه‌مندان آن فیلم‌ها و نویسندگان را جذب کند. اما در بعضی مواقع هجوم این بازدیدکنندگان از مناطق گردشگری ادبی و سینمایی به‌حدی زیاد می‌شود که آن نقطه طبیعی یا تاریخی قربانی تخریب‌گران می‌شود.

ساحل مایا معروف به ساحل لئوناردو دی‌کاپیرو یکی از این مناطق است. این ساحل شن‌های سفید که در خلیج مایا در جزیره کوه‌فی‌فی‌له تایلند قرار دارد لوکیشن فیلم «ساحل» محصول سال 2000 با بازی لئوناردو دی‌کاپیرو است. در 18 سال گذشته و بعد از اکران موفقیت‌آمیز این فیلم، ساحل مایا هر روز میزبان ده‌ها قایق و هزاران گردشگری است که به این سایت جاذبه طبیعی حمله‌ور می‌شوند تا با آب زمردین‌رنگ و شن‌های سفید آن عکس بگیرند. اما در اثر هجوم این حجم گردشگر، دیگر از زیبایی‌هایی که در آن فیلم به تصویر کشیده شده است خبری نیست. به‌همین‌علت، مقامات دولت تایلند برای اینکه مرجان‌ها و حیات‌وحش دریایی منطقه فرصت نفس‌کشیدن پیدا کنند از اول ژوئن تا آخر سپتامبر به‌مدت چهار ماه این خلیج را روی گردشگران بسته‌اند.

همچنین مقامات بانکوک قصد دارند پس‌از بازگشایی خلیج مایا، تعداد گردشگران را محدود کنند و تعداد بازدید را به دوهزار نفر در روز برساند. این رقم حدود نصف میزانی است که تاکنون روزانه قدم به این ساحل می‌گذاشتند.

[related-post id="7239"]











 
کد خبر 35874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =