چمدان : قازان که در زبان تاتاری «دیگچه پخت‌وپز» معنی می‌دهد، از سوی وبگاه موسسه Lonely Planet (سیاره تنها) به «استانبول ولگا» شهرت یافته است. همین نام‌گذاری نشان می‌دهد که این شهر که آسیا و اروپا را به‌هم پیوند می‌دهد با کلیساها، برج ناقوس‌ها و مناره‌های زیبا محل مناسبی برای گشت‌وگذار ایرانی‌هایی است که برای تشویق تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل اسپانیا درمدت برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی 2018 روسیه روز 30 خرداد به این شهر سفر می‌کنند.



گردشگری قازان

قازان که حدود 150 سال قدیمی‌تر از شهر مسکو است به‌عنوان پایتخت جمهوری تاتارستان شناخته می‌شود. جمهوری تاتارستان یکی از واحدهای فدرال تشکیل‌دهنده فدراسیون روسیه است و قازان با جمعیتی حدود یک‌میلیون‌و144 هزار نفر به‌عنوان ششمین شهر پرجمعیت روسیه شناخته می‌شود. این شهر که در محل تلاقی رودخانه‌های ولگا و قازانکا در بخش اروپایی روسیه است به‌دلیل داشتن هتل‌ها و مجموعه‌های تفریحی و همچنین مجموعه تاریخی «قازان کرملین» که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد یکی از شهرهای پربازدید این کشور به‌شمار می‌رود. به‌طوری‌که در سال 2015 نزدیک به 2.1 میلیون گردشگر از این شهر بازدید کردند که این رقم نسبت به سال 2014 رشدی 20 درصدی را نشان می‌داد.

همچنین بر اساس گزارش کارگروه آمار روسیه، در سال 2016 شهر قازان با میزبانی 2.5 میلیون گردشگر و رشد 16 درصدی نسبت به سال 2015 توانست رتبه چهارم پربازدیدترین شهرهای روسیه را از آن خودش کند.



جاذبه‌های گردشگری قازان

قازان کرملین │ این ارگ تاریخی به دستور ایوان مخوف روی ویرانه‌های قلعه‌ قدیمی قازان‌خان‌ها ساخته شد و از سال 2000 به فهرست میراث جهانی یونسکو راه یافت. قازان کرمیلین از ساختمان‌های تاریخی بسیاری تشکیل شده که قدیمی‌ترین آنها کلیسای جامع تبشیر است. این کلیسا که بین سال‌های 1554 تا 1562 ساخته شده تنها کلیسای قرن شانزدهمی روسیه است که 6 ستون و 5 محراب دارد. همانند بسیاری از ساختمان‌های این دوره از شهر قازان، بیشتر از آنکه آجر در کلیسای جامع تبشیر به‌کار رفته باشد در ساخت آن از ماسه‌سنگ‌های مات محلی استفاده شده است.







 

مسجد قل‌شریف│ این مسجد که در قازان کرملین قرار دارد یکی از بزرگ‌ترین مساجد روسیه و اروپای بیرون از استانبول است. این مسجد که نامش را از امامی می‌گیرد که در آن کار می‌کرد در قرن شانزدهم میلادی ساخته شد. قل‌شریف همراه با تعداد بسیاری از شاگردانش درمدت دفاع از قازان دربرابر ارتش روسیه در سال 1552 کشته شد. طراحی مسجد قل‌شریف برپایه معماری سنتی ولگای بلغارستان است که با عناصری از معماری اوایل رنسانس و معماری عثمانی ترکیب شده است. سال 1552 درمدت یورش روس‌ها به قازان، این مسجد به دست ایوان مخوف ویران شد. بازسازی مسجد قل‌شریف که با گنجایش 6هزار نفر از یک گنبد و چهار مناره تشکیل شده بین سال‌های 1996تا 2005 انجام شد.





 

معبد ادیان│ این نیایشگاه که به معبد تمام ادیان هم معروف است عبادتگاهی همگانی است که از مجموعه معماری منحصربه‌فردی تشکیل شده که شامل انواع مختلفی از معماری‌های مذهبی می‌شود و دارای عبادتگاه‌های 16 دین اصلی جهان به‌ویژه یک کلیسای ارتودکس، یک مسجد و یک کنیسه است. این معبد که در سال 1992 به اتمام رسیده بیشتر از آنکه نیایشگاهی مذهبی باشد معبدی برای فرهنگ و راستی است و با هدف ایجاد صلح و اتحاد میان فرهنگ‌ها و ادیان مختلف ساخته شده است.



[related-post id="34656"]

[related-post id="35065"]
کد خبر 35842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =