انتخاب صندلی هواپیما روحیه شما را نشان می‌دهد  | شما خودخواه هستید یا درون‌گرا؟

چمدان : روان‌شناسان می‌گویند: مردمی که صندلی کنار پنجره هواپیما را انتخاب می‌کنند افرادی «خودخواه» و «کنترل‌گر» هستند و مسافرانی که صندلی‌های راهرو را ترجیح می‌دهند اغلب، درون‌گرا هستند.

بررسی روان‌شناختی انتخاب صندلی‌های هواپیما از چند سال قبل انجام می‌شود اما باوجود تکرار، پژوهش‌ها همیشه به نتایج یکسانی ختم می‌شوند.

«جاناتان بریکر» روان‌شناس آمریکایی در این خصوص توضیح می‌دهد: «صندلی‌ که شما انتخاب می‌کنید فرصت نایابی است که به شما اجازه می‌دهد وقتی درحال سفر هستید بر محیط پیرامون خودتان برحسب روحیه شخصی کنترل داشته باشید.»

به اعتقاد بریکر، انتخاب صندلی کنار راهرو نوعی بیان آزادی است. به‌طوری‌که شما برای رفتن به سرویس بهداشتی مجبور نیستید از کسی اجازه بگیرید و همچنین این انتخاب نشان می‌دهد که شما بسیار درون‌گرا هستید و حوصله درگیر شدن با مسافران بدخلق را ندارید و دلتان نمی‌خواهد در عمق ردیف صندلی‌ها اسیر شوید.

«جو همینگز» روان‌شناس رفتاری نیز در گفت‌وگو با روزنامه ایندیپندنت می‌گوید: «کسانی که صندلی راهرو را انتخاب می‌کنند آن‌هایی هستند که می‌خواهند در طول پرواز تحرک داشته باشند یا کار کنند و کسانی که صندلی کنار پنجره را برمی‌گزینند دوست دارند در مدت پرواز بخوابند و بنابراین، تحرک زیادی ندارند و این افراد معمولاً خودخواه‌تر هستند.»
کد خبر 3572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =