معاون میراث فرهنگی از احداث زیرگذر شوش استقبال می‌کرد | ادعای او در واکنش به نماینده شوش صحیح نیست

چمدان : یوسف زمانی اصل اظهار کرد: ادعای معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی مبنی بر اعلام مخالفت با ساخت زیرگذر در ورودی شهر شوش عاری از صحت است.

وی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به بیش از 7 نشست مسئولان سازمان میراث فرهنگی در رابطه با تایید طرح برداشت پل ورودی شهر شوش و احداث زیرگذر، افزود: جلسات متعددی در محل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث برگزار شده و آنها در همه جلسات هیچ گونه مخالفتی با انجام پروژه اعلام نکردند.

شهردار شوش با بیان اینکه شخصاً به همراه نماینده مردم شوش در مجلس در همه نشست‌های سازمان میراث فرهنگی کشور حضور داشته و این طرح در اختیار کارشناسان میراث فرهنگی قرار گرفته بود، گفت: طرح از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مورد استقبال قرار گرفت و پیشنهاد انجام ازمایشات ژئوفیزیک نیز از سوی وی داده شد.

وی افزود: طبق پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی پیش از برداشت پل آزمایش ژئو فیزیک صورت گیرد و همزمان با برداشت پل گمانه زنی در محل برداشت پل انجام شود.

زمانی اصل ضمن انتقاد از فاصله 300 متری محل گمانه زنی میراث فرهنگی با محل پروژه برداشت پل، بیان کرد: نظر کارشناسان میراث فرهنگی بر این بود که گمانه زنی و حفاری در محل پروژه انجام شود و در صورت مشاهده آثار پروژه متوقف و یا آثار منقول کشف شده به موزه منتقل شود.

وی گفت: معاون سازمان میراث فرهنگی در طول رایزنی جهت انجام پروژه زیرگذر با این سازمان به عنوان معارض پروژه، هیچ گونه مخالفتی اعلام نکرده بلکه از طرح پروژه و ساماندهی محوطه استقبال و اعلام موافقت کرده بود.

پیش تر  نماینده مردم شوش در مجلس در برنامه تلویزیونی «بی‌تعارف» گفت: طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی در گذشته با احداث زیرگذر شوش موافقت کرده بود اما محمدحسن طالبیان در واکنش به نماینده مردم شوش، به یکی از رسانه‌ها گفت: «خدا را شکر که من زنده‌ام، من کاملا تکذیب می‌کنم. این کاملا غیر واقعی است. آن هم برای کسی که پنج سال است با این داستان چالش دارد.»
کد خبر 35397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =