چمدان : در بیشتر فیلم‌های ژانر وحشت به‌ویژه از نوع ژاپنی و آمریکایی، خانه یا اقامتگاهی متروکه و نفرین‌شده با ارواح پلید تسخیر شده است. ترکیبی از این داستان‌ها دستمایه سریال دلهره‌ای «داستان وحشت آمریکایی» است که از سال 2011 پخش آن از تلویزیون کابلی اف‌اکس آغاز شد و تاکنون 7 فصل را پشت سر گذاشته است. داستان فصل پنجم درباره هتلی است که تسخیرشده ارواح مسافرانی و افرادی است که زمانی در این هتل اقامت داشته‌اند یا مشغول به کار بوده‌اند و به‌طرز فجیعی به قتل رسیده‌اند. فیلم 1408 بر اساس داستانی از استفان کینگ هم در هتلی از این دست رخ می‌دهد.

این داستان‌های‌ وحشت در نگاه اول کاملا تخیلی به‌نظر می‌رسند اما در دنیای واقعی اقامتگاه‌های متروکه‌ای وجود دارند که با ماجراهای مشابهی درآمیخته‌اند. یکی از این اقامتگاه‌ها «هتل پالاس ارواح» (The Ghost Palace Hotel) در بالی اندونزی است.

نزدیک جاده منطقه کوتا به دریاچه تماشایی براتان، این هتل متروکه که زمانی اقامتگاه مجلل و باشکوهی بوده است نمایان می‌شود.

این هتل که نام واقعی‌اش PI Bedugul Taman Rekreasi Hotel & Resort (هتل و اقامتگاه تامان رکرئاسی پی‌آی بیدوگول) است در دهه 90 میلادی ساخته می‌شود اما زمانی‌که در شرف افتتاح بوده است رها می‌شود زیرا در اینجا اتفاق بدی رخ می‌دهد که به تسخیرکنندگان ارواح نسبت داده می‌شود.

امروزه، «هتل پالاس ارواح» با گیاهان پیچ، علف‌های هرز و افسانه‌ها پیوند خورده است و هنوز کسی نمی‌داند که دقیقا چه ماجرایی سبب شده این هتل پیش‌از گشایش تعطیل شود. اما یکی از داستان‌هایی که درباره‌اش گفته می‌شود می‌گوید فردی که در کار معاملات املاک و مستغلات بوده و پژوه ساخت این هتل را انجام می‌داده به سبب رشوه‌خواری و فساد‌های مالی، نفرین شده و ورشکست می‌شود.

داستان دیگری پیشنهاد می‌دهد که تمام افراد دخیل در عملیات این هتل ناگهان یک شب همگی ناپدید می‌شوند و به‌جای آنها اشباح و شیاطین راهروها و تالارهای خالی این هتل را در اختیار می‌گیرند.

داستان دیگری هم می‌گوید ارواح کارگرانی که درطول ساخته‌شدن این هتل آن‌قدر کار کرده‌اند تا مرده‌اند حضوری فراطبیعی در این اقامتگاه دارند.

نکته جالب‌توجه درباره این داستان‌ها این است بعضی از آنها با واقعیت منطبق است. برای مثال، پروژه این هتل ابتدای دهه 90 میلادی به‌دست تامی سوهارتو آغاز شد. این فرد، کوچک‌ترین فرزند دومین رییس‌جمهوری اندونزی است که تا سال 1998 در راس قدرت بود. تامی در سال 2002 و درپی تلاش برای قتل یکی از قضات دیوان عالی اندونزی به زندان افتاد. این قاضی پیش‌از این او را به‌جرم فساد و رشوه‌خواری محکوم کرده بود. همچنین ساخت این هتل پیش‌از اتمام متوقف شد و هرگز از سر گرفته نشد.

امروزه، شیفتگان ژانر دلهره می‌توانند با هزینه 10هزار روپیه اندونزی و زیر نظر ماموران حراست از این هتل بازدید کنند.



 













































 
کد خبر 35370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =