پیشنهاد مجلس برای الحاق مناطق آزاد به وزارتخانه گردشگری

چمدان : جبار کوچکی‌نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی به مهر گفت: ما به دنبال این هستیم تا مناطق آزاد را هم بتوانیم در حوزه وزارتخانه گردشگری و میراث فرهنگی بیاوریم ولی هنوز با رئیس شورای عالی مناطق آزاد در این بار صحبتی نکرده‌ایم. ما قانون گذار هستیم و این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی درباره اینکه آیا مناطق آزاد نیز تقسیم بندی خواهد شد و بخش گردشگری آن به وزارتخانه گردشگری الحاق می‌شود یا خیر توضیح داد: این طور نیست. در نظر داریم همه بخش‌های مناطق آزاد از وزارت اقتصاد و دارایی جدا شده و آن را به وزارتخانه گردشگری و میراث فرهنگی اضافه کنیم.

کوچکی نژاد همچنین درباره اینکه چرا همیشه در جلسات بررسی طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه حرفی از الحاق بخش صنایع دستی و میراث فرهنگی به میان نمی‌آید و این طور به نظر می‌رسد که این وزارتخانه تنها در بخش گردشگری فعال خواهد بود گفت: شاید چون بحث گردشگری پررنگ‌تر از بقیه بخش‌هاست و بخش‌های دیگر مظلوم تر واقع شده‌اند ولی در هر حال متولیان آنها باید بیشتر فعال شوند. دوستان در بخش گردشگری تلاش بیشتری کرده و جلسات متعددتری برپا می کنند اما این وزارتخانه، صنایع دستی و میراث فرهنگی را نیز در بر می گیرد. صنایع دستی جزو مهمی از این سازمان است و گردشگران هم به خاطر وجود میراث فرهنگی به گردش و سفر می پردازند.
کد خبر 35211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =