چمدان :  تغییر سیاست‌های ارزی همچنان برای مسافران داخلی و خارجی مشکلاتی را ایجاد می‌کند که همین امر موجب شده مسافران گلایه‌هایی را نسبت به سیستم بانکی و نقص بخشنامه‌ها داشته باشند.

مسافری که در پرداخت عوارض خروج از کشور به مشکل خورده است به چمدان می‌گوید: بلیت را از آژانس خریداری کردیم و نزدیک سفر که شد برای پرداخت عوارض خروج از کشور اقدام کردیم. پرداخت عوارض خروج از کشور هم فقط از طریق مراجعه به بانک ملی امکانپدیر است و هنوز هیچ سیستم آنلاینی برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه می‌دهد: از آنجایی که رقم عوارض خروج از کشور تغییر کرده و رقم درنظر گرفته شده برای سفرهای اول، دوم و سوم متفاوت است متاسفانه متصدیان دریافت عوارض خروج از کشور در بانک اطلاع درستی ندارند که چطور می‌توانند متوجه شوند سفر چندم مسافر است که بر اساس آن هزینه را محاسبه کنند. همین امر مشکلاتی را برای مسافران ایجاد کرده است.

[related-post id="33179"]

مسافر دیگری که در پرداخت عوارض خروج از کشور با سیستم بانکی دچار مشکل شده است به چمدان می‌گوید: در فروردین ماه و قبل از ابلاغ ارقام جدید عوارض خروج از کشور به سیستم بانکی سفر خارجی داشتم و عوارض 75 هزار تومانی پرداخت کردم و حالا برای سفر جدیدم با متصدی دریافت عوارض خروج از کشور در بانک ملی به مشکل خورده‌ام. متصدی بانک سفر جدید را سفر دوم من می‌داند و تاکید می‌کند که باید 330 هزار تومان پرداخت کنم در صورتی که بخشنامه جدید عوارض خروج از کشور پس از سفر اول من ابلاغ شده است.

مسافر دیگری که قصد سفر به یک کشور آفریقایی را دارد نیز به چمدان گفت: کشوری که ما می خواستیم به آنجا سفر کنیم کشوری است که ویزای فرودگاهی صادر می‌کند بنابراین در لیست کشورهایی که ارز مسافرتی به آنها تعلق می‌گیرد قرار نگرفته است.

او با بیان اینکه مجبوریم بدون ارز مسافرتی دولتی به این سفر برویم گفت: واقعا متوجه نمی‌شوم چرا سیستم بانکی به این موارد رسیدگی نمی‌کند و یک بخشنامه جامعی برای سفر به خارج از کشور تدوین و ابلاغ نمی‌کند.

[related-post id="33881"]
کد خبر 35040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =