چمدان :   خرید ارز مسافرتی مراحل پیچیده‌ای ندارد اما نکاتی دارد که باید از آن مطلع باشید.

  1. ارز مسافرتی با قیمت دولتی تنها یک بار در سال به مقدار 1000 یورو آن هم تنها در مرزهای هوایی به مسافران پرداخت می‌شود.

  2.  ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، استونی، لتونی، لیتوانی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین، ازبکستان، ترکیه، افغانستان، بحرین، قطر، کویت، پاکستان، عمان وامارات متحده عربی کشورهایی هستند که ارز مسافرتی برای سفر به آنها تا سقف 500 یورو یا معادل آن به ارز کشور مبدا پرداخت می‌شود.

  3. سقف پرداخت ارز برای کشورهای دیگر 1000 یورو است.

  4. برای کشور عراق به میزان 250 هزار دینار عراق صرفاً از طریق تمام شعب ارزی منتخب بانک‌های تجارت و پارسیان پرداخت می‌شود. همچنین مسئولان دولتی وعده پرداخت 1000 یورو ارز مسافرتی برای سفر به روسیه همزمان با برگزاری جام جهانی را داده‌اند.

  5. ارز مسافرتی تنها در فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز پرداخت می‌شود.

  6. براساس اعلام دولت سقف خروج ارز همراه با مسافر 5 هزار یورو است.

  7. به مسافران زیر 12 سال ارز مسافرتی اختصاص پیدا نمی کند.


نحوه دریافت ارز

  1. برای دریافت ارز مسافرتی باید به پنج بانک تجارت، پارسیان، ملت، سامان و ملی مراجعه کنید. تمام شعب بانک سامان و شعب ارزی بانک ملی خدمات ارز مسافرتی را انجام می‌دهند.ارز برای سفر عتبات نیز تنها در بانک های تجارت و پارسیان قابل پرداخت است. با این وجود پیش از مراجعه به شعبه بانک از انجام خدمات ارز مسافرتی توسط شعبه مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

  2. پیش از حضور در بانک باید بلیت هواپیما و ویزای آن کشور (در صورت نیاز) دریافت کنید.

  3. عوارض خروج از کشور را در شعب بانک ملی پرداخت کنید. در صورتی که امسال نخستین بار از کشور خارج می شود، عوارض خروج 220 هزار تومان است. عوارض خروج از کشور برای بار دوم 330 هزار تومان و برای بار سوم به بعد 440 هزار تومان تعیین شده است.

  4. نرخ ارز دولتی براساس قیمت گذاری بانک مرکزی تعیین می‌شود. در زمان تنظیم این گزارش نرخ هر یورو برای ارز مسافرتی 4900 تومان است.

  5. کپی صفحه نخست گذرنامه خود را همراه داشته باشید.

  6. برای دریافت ارز مسافرتی مسافر همراه با مدارک خود باید در بانک حاضر شود.

  7. پس از پرداخت هزینه ارز، رسید از بانک دریافت کنید. بانک‌های سطح شهر به طور مستقیم ارز به شما نمی‌دهند.

  8. دریافت ارز تنها در فرودگاه و پس از ثبت مهر خروج امکان پذیر است. پس از ثبت مهر خروج و پیش از سوار شدن به هواپیما با همراه داشتن رسید بانکی می‌توانید به شعب بانکی فرودگاه مراجعه کنید و ارز مورد نیاز خود را دریافت کنید.

  9. به دلیل احتمال زمان بر بودن پرداخت ارز، زمان حضور خود در فرودگاه را مدیریت کنید تا با آرامش بتوانید ارز خود را دریافت کرده و از پرواز خود نیز جا نمانید.

کد خبر 34745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =