چمدان : بیش‌از 500 نوازنده پیانو با برگزاری بیش‌از 470 کنسرت تک‌‌نوازی و دونوازی به‌ مدت یک‌ هفته حدود 100 هزار نفر از شهروندان ساکن میلان از حومه تا مرکز شهر را جذب کردند.

این نوازنده‌ها قطعاتی از آهنگسازان برتر جهان از باخ تا دبوسی، از شوبرت تا شوپن و از ساتیه تا لیجتی را در همه‌ جای این شهر می‌نواختند؛ میدان‌ها، موزه‌ها، تِرَم‌ها، پیاده‌روها، مدارس، کتابخانه‌ها، ایستگا‌ه‌های مترو، حیاط‌ خانه‌ها و پارک‌ها.

فیلیپو دل کورنو، عضو شورای فرهنگی شهرداری میلان در این‌خصوص گفت: «این دوره از نظر حضور مردم نسبت به دوره‌های قبل بی‌سابقه بود. زیرا برنامه شهر پیانو امسال توانایی‌اش را در پیانونواری در مکان‌ها و محله‌های مختلف شهر نشان داد و فهمید که می‌توان در هر گوشه‌ای از شهر فرصت لذت‌بردن از موسیقی پیانو را به مردم ارائه کرد.»

شهرداری میلان از دیرباز فعالیت‌های فرهنگی قابل‌‌توجهی را متناسب با موقعیت‌ها و برنامه‌های خاص برگزار کرده است. برای مثال، همزمان با‌ کنسرت حسین‌ علیزاده در نوامبر 2008 و یک‌روز قبل از این رویداد هنری، شهرداری میلان با دعوت از برترین ایرانشناسان ایتالیایی از شهرهای بلونیا، رم و ناپل ویژه‌برنامه‌ای در بزرگداشت فردوسی و نقش این شاعر پرآوازه در زبان و ادبیات فارسی برگزار کرد که این رویداد با بوفه ویژه غذاها و شربت‌های ایرانی همراه بود و با استقبال بالای شرکت‌کنندگان ایتالیایی مواجه شد.























کد خبر 34624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =