چمدان : گروهی از دانشمندان فرانسوی با مطالعه‌ای که روی اجزایی از دندان و جمجمه هیتلر انجام دادند و نتایج آن را در شماره ماه می ژورنال اروپایی پزشکی داخلی (European Journal of Internal Medicine) منتشر کرده‌اند اثبات کردند که رهبر آلمان نازی و آتش‌افروز جنگ جهانی دوم واقعا در سال 1945 و پس‌از خوردن سیانور و شلیک گلوله به خودش، مرده است.

فیلیپ شارلیه، سرپرست این پژوهشگران در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «مطالعه ما مرگ هیلتر را در 1945 اثبات می‌کند. دندان‌ها معتبر هستند و دیگر هیچ شکی در این مورد وجود ندارد.»

شارلیه ادامه داد: «می‌توانیم تمام نظریه‌های توطئه درباره هیتلر را متوقف کنیم. او با زیردریایی به آرژانتین فرار نکرده است. او در پایگاهی در جنوبگان یا در طرف تاریک ماه پنهان نشده است.»



هرچند شواهد بسیاری نشان می‌دهند که هیتلر در مخفیگاهش در برلین مرده است اما شایعات بسیاری درمورد فرار او وجود داشت.

اواخر آوریل 1945 نیروهای شوروی به برلین یورش بردند و آن را فتح کردند. دو روز قبل، موسولینی با جوخه آتش کشته شد و سپس در میدانی در حومه میلان از پاهایش در ملاء عام به دار آویخته شد. اتفاقی که می‌توانست برای هیتلر هم اجتناب‌ناپذیر باشد. بنابراین، رهبر نازی‌ها برای خودکشی برنامه‌ریزی کرد که شامل مصرف سیانور بود.

در پایان روز 30 آوریل 1945، اجساد هیتلر و همسر جدیدش ایوا براون در مخفیگاهش پیدا شد. در آوریل 2018، انتشار خاطرات مترجمی روسی به زبان انگلیسی نشان داد که او حمل مجموعه‌ای از دندان‌ها‌ را در سال 1945 به‌عهده داشته است. دندان‌هایی که امروزه در روسیه نگهداری می‌شوند و با مقایسه اطلاعات ثبت شده درمورد وضعیت هیتلر هنگام کشف جسد همخوانی دارند.



 

بعد از ماه‌ها مذاکره، سرویس امنیتی روسیه و بایگانی دولتی این کشور به دانشمندان اجازه دادند اجزایی از جمجمه هیتلر و چند دندان باقیمانده از او را بررسی کنند.

این بررسی‌ها تایید کرد که روی تکه‌ای از طرف چپ جمجمه سوراخی وجود دارد که حاصل از شلیک گلوله است. هرچند دانشمندان اجازه نداشتند از جمجمه نمونه‌برداری کنند اما توانستند روی شکل آن مطالعه کنند که کاملا با عکس‌های رادیوگرافی که یک‌سال قبل از مرگ هیتلر از جمجمه او تهیه شده بود منطبق بود و اثبات می‌کرد که این جمجمه واقعا متعلق به دیکتاتور آلمان نازی است.

همچنین در نتایج این مطالعه، تصاویر نفرت‌انگیزی از دندان‌های رهبر نازی‌ها منتشر شد که نشان می‌دهند بیشتر آرواره‌اش از فلز ساخته شده است.

به‌گفته این محققان، در لحظه مرگش، هیتلر فقط چهار دندان باقیمانده داشت که بعضی از آنها هم بدشکل، پوسیده و پرشده بودند.



این بررسی‌ها گیاه‌خواربودن هیتلر را اثبات می‌کنند اما نمی‌توانند تایید کنند که آیا قبل او از شلیک سیانور خورده است یا نه. اما رسوبات آبی‌رنگ روی دندان ‌مصنوعی‌های او فرضیه‌های مختلفی را پیشنهاد می‌کنند که یکی از آنها واکنش‌‌ شیمیایی میان دندان مصنوعی و سیانور در لحظه مرگ است.

این دانشمندان در این‌خصوص می‌گویند: «بدون نمونه‌برداری به‌سختی می‌توان در این مورد اظهار نظر کرد و ما نمی‌دانیم آیا او برای کشتن خودش سیانور مصرف کرده یا به سرش شلیک کرده است یا هر دو.»

باوجوداین، به‌هر رو این مطالعه مرگ هیتلر را در آوریل 1945 میلادی تایید می‌کند.

[related-post id="30789"]
کد خبر 34562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    6 2
    حقیقت همان دروغ هایی است که همیشه تکرار می شوند .. (آدولف هیتلر) جهان ما جهان دروغ و تزویر و توطئه هست .. همه هیتلر رو خشن و پلید میدونن بدون اینکه ذره ای تامل کنن که حقیقت چیه .. حقیقت هیچ وقت وجود نداره .. همه چیز ممکنه .. کسی نمیتونه ثابت کنه بروسلی با خودن قرص آسپرین مرده یا قرص آسپرین مسموم رو بهش دادن .. مردان آزادی خواه جهان همگی سرنوشت مشابه ای دارند ..