کلیسایی ۶۷۰ ساله؛ محل عروسی‌ها و عزاهای خاندان سلطنتی انگلستان│ تشییع‌ جنازه الیزابت دوم در اینجا برگزار خواهد شد

امسال ششصت‌ و هفتادمین سال ساخته‌شدن کلیسای سنت جرج است و پرنس هری، فرزند دوم پرنسس دایانا و پرنس چارلز ولیعهد انگلستان، روز شنبه ۱۹ می ۲۰۱۸ در این کلیسای کوچک با مگان مارکل ازدواج کرد.

این کلیسا که به دستور شاه ادوارد سوم به‌سبک گوتیک سده‌های میانی ساخته شده است با نظارت مستقیم خاندان سلطنتی بریتانیا و با مدیریت شورای کلیسایی قلعه ویندسور اداره می‌شود.

کلیسای سنت جرج تا اواخر قرن پانزدهم میلادی به حد قابل ملاحظه‌ای بزرگ‌تر و به محلی برای برگزاری مراسم خاندان سلطنتی از عروسی و ختم تبدیل شد.

این کلیسا در محوطه پایین‌تر قلعه ویندسور در حومه برکشایر قرار دارد و علاوه‌بر مراسم ازدواج پرنس هری و مگان مارکل، مراسم تشییع‌جنازه ملکه کنونی انگلستان را هم در برنامه دارد.

سال ۱۳۴۸ میلادی، شاه ادوارد سوم دو کالج مذهبی جدید تاسیس کرد که اولی سنت استفان در وست‌مینیستر و دیگری سنت جرج در ویندسور بود. کالج جدید ویندسور به کلیسای کوچک سنت ادوارد معترف متصل بود. این کلیسا را هنری سوم در اوایل قرن سیزدهم میلادی ساخته بود که بعد از تاسیس کالج مذهبی، به مریم باکره مبارک، سنت ادوارد معترف و سنت جرج شهید اختصاص یافت.

بین سال‌های ۱۴۷۵ تا ۱۵۲۸ این کلیسا با طرح‌های شاه هنری هفتم و مشاوره‌های صدراعظم دوک‌نشین لنکستر به‌طوری ریشه‌ای بازسازی شد.

قلعه ویندسور

قلعه ویندسور، اقامتگاه سلطنتی در حومه برکشایر است که به‌دلیل معماری زیباییش بسیار معروف است. قلعه اصلی ویندسور در قرن یازدهم میلادی و پس‌از تهاجم نورمن‌ها به‌دستور ویلیام فاتح، اولین پادشاه نورمن انگلستان ساخته شد.

این قلعه درمدت جنگ داخلی انگلیس از سوی نیروهای پارلمانی به مقر نظامی و همچنین زندان چارلز اول تبدیل شد و این‌گونه توانست از آشوب‌های این دوره نجات یابد.

با «استرداد سلطنت» در سال ۱۶۶۰، چارلز دوم با کمک «معمار هیو می»، قلعه ویندسوز را بازسازی کرد.

در قرن هجدهم میلادی، شاه جرج سوم و شاه جرج چهارم، کاخ بازسازی‌شده چارلز دوم را احیا کردند و آن را با مبلمان سبک‌های روکو، گوتیک و باروک آراستند. سپس ملکه ویتوریا در قرن نوزدهم تغییراتی جزئی به این قلعه داد و آن را به مرکز تفریحات سلطنتی تبدیل کرد.

این قلعه که امروزه یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری برکشایر به‌شمار می‌رود، اقامتگاه آخر هفته‌های ملکه الیزابت دوم است.
 

امسال ششصت‌وهفتادمین سال ساخته‌شدن کلیسای سنت جرج است و پرنس هری، فرزند دوم پرنسس دایانا و پرنس چارلز ولیعهد انگلستان، روز شنبه ۱۹ می ۲۰۱۸ در این کلیسای کوچک با مگان مارکل ازدواج کرد[/caption]
 

کلیسای سنت جرج تا اواخر قرن پانزدهم میلادی به حد قابل ملاحظه‌ای بزرگ‌تر و به محلی برای برگزاری مراسم خاندان سلطنتی از عروسی و ختم تبدیل شد[/caption]
 

این کلیسا در محوطه پایین‌تر قلعه ویندسور در حومه برکشایر قرار دارد و علاوه‌بر مراسم ازدواج پرنس هری و مگان مارکل، مراسم تشییع‌جنازه ملکه کنونی انگلستان را هم در برنامه دارد[/caption]
 

بین سال‌های ۱۴۷۵ تا ۱۵۲۸ این کلیسا با طرح‌های شاه هنری هفتم و مشاوره‌های صدراعظم دوک‌نشین لنکستر به‌طوری ریشه‌ای بازسازی شد[/caption]
 

تصویری قدیمی از کلیسای کوچک سنت جرج در قلعه ویندسور│این تصویر را هفته‌نام هارپر در سال ۱۸۶۳ کشیده منتشر کرده و شرح آن نوشته است: «ازدواج پرنس ولز در کلیسای کوچک سنت جرج، ویندسور در ۱۰ مارس ۱۸۶۳»[/caption]
 

قلعه ویندسور، اقامتگاه سلطنتی در حومه برکشایر است که به‌دلیل معماری زیباییش بسیار معروف است. قلعه اصلی ویندسور در قرن یازدهم میلادی و پس‌از تهاجم نورمن‌ها به‌دستور ویلیام فاتح، اولین پادشاه نورمن انگلستان ساخته شد[/caption]

کد خبر 34534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =