اصرار وزیر آموزش و پرورش به تعطیلی زمستانی | تاکید نماینده مجلس به تاثیر حداقلی تعطیلات در افزایش سفر

چمدان : سید محمد بطحایی  درخصوص طرح تعطیلات زمستانی گفت: وزارت آموزش و پرورش با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر سازمان‌ها توافقات خود در این زمینه را انجام داده است.

وی افزود: در صورتی که در زمستان دو هفته تعطیلات در نظر گرفته شود باید مدارس یک هفته زودتر شروع شوند همچنین پایان مدارس نیز با یک هفته تاخیر همراه است و دانش‌آموزان باید در هفته اول خرداد در کلاس‌های درس حاضر شوند که این موضوع به قانون و موافقت مجلس با تغییر شروع و پایان سال تحصیلی نیاز دارد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه در مناطق گرمسیری با توجه به گرمی هوا امکان برگزاری کلاس‌های درس در خرداد ماه وجود ندارد این طرح چگونه در این مناطق اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که تعطیلی دو هفته در زمستان مدنظر باشد چاره‌ای جز ادامه مدارس در خرداد ماه وجود ندارد.

واکنش یک نماینده مجلس به تعطیلی زمستانی

به گزارش چمدان، این در حالی است که داوود محمدی نماینده مجلس درخصوص پیشنهاد تعطیلی زمستانی مدارس گفت: این پیشنهاد به کارشناسی و بررسی بیشتری نیاز دارد و وزارت آموزش و پرورش باید با صاحب‌نظران در این زمینه مشورت‌های لازم را داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح در سال‌های گذشته نیز اجرایی اما پس از مدتی متوقف شد بنابراین نیاز است آسیب‌شناسی دقیقی در این زمینه انجام گیرد تا ضمن مشخص شدن ایرادات آن، بتوان با رفع کاستی‌ها نتایج مطلوب را به دست آورد.

وی بیان کرد: در توسعه گردشگری عوامل مختلفی دخیل هستند و باید زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود زیرا تعطیلی مدارس به تنهایی تاثیری در افزایش حجم سفر ندارد؛ برای سفر باید تمام اعضای خانواده وقت کافی داشته باشند همچنین برای توزیع گردشگری باید به وجود زیرساخت‌های لازم نیز در این زمینه توجه کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه سفر به جاده ایمن و استاندارد، مراکز اقامتی مناسب و توانایی مالی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: برای گسترش گردشگری باید امکانات افراد و کشور در کنار یکدیگر در نظر گرفته شود؛ با تعطیلی مدارس به تنهایی نمی‌توان به هدف مورد نظر دست یافت زیرا با توجه به اینکه در زمستان هوا در بسیاری از مناطق نامساعد است، امکان سفر وجود ندارد.

محمدی با بیان اینکه برای موافقت با این طرح باید مسئولان آموزش و پرورش بتوانند استدلال‌های لازم و راهکار مناسب برای حل مشکلات را داشته باشند، افزود: در صورتی که طرح تعطیلی زمستانی با این شرایط به مجلس ارائه شود با آن موافقت نمی‌شود چراکه به پختگی بیشتری نیاز دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شواری اسلامی در پایان افزود: با توجه به اهمیت موضوع و فراگیر بودن آن باید مطالعه بیشتری در این زمینه انجام گیرد و نظرات سازمان‌های مرتبط نیز در اجرای آن در نظر گرفته شود.
کد خبر 34413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =