عجیب‌ترین جاده‌های جهان را ببینید | خطرناک‌ترین، لذت‌بخش‌ترین و پرپیچ و خم‌ترین جاده‌ها را بشناسید

مسافرت با ماشین یکی از قدیمی‌ترین و لذتبخش‌ترین راه‌های مسافرتی از گذشته تا امروز محسوب می‌شود. جاده‌ها در دنیا خاطرات فراوانی را برای مسافران می‌سازند. اما این لذت ممکن است با خطرهای گوناگونی همراه باشد. در اینجا از عجیب‌ترین، زیباترین و خطرناکترین جاده‌های دنیا را با هم مرور می‌کنیم.

چمدان:

شیب‌دارترین؛  خیابان بالدوین – شهر داندین│نیوزلندخیابان بالدیون خیابانی مسکونی در شهر داندین است که پرشیب‌ترین خیابان جهان نام دارد و در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسیده است.

این خیابان حدودا ۳۸ درصد شیب دارد و ساکنان آن برای پیاده‌روی مهارت زیادی دارند. همه‌ساله مسابقات خیریه‌ای از طرف شرکت کدبری در آاین جاده برگزار می‌شود. در این مسابقات نمادین ۲۵۰۰۰ شکلات جافا از بالای خیابان به سمت پایین رها می‌شود. هر شکلات نماد یک شرکت‌کننده است و با هزینه یک دلار می‌توانید در این مسابقات شرکت کنید.
 

 
پرسرعت‌ترین؛ اتوبان آلمان│اتوبان آلمان یکی از فنی‌ترین سازه‌های آلمان به‌شمار می‌رود. به‌طوری‌که ماشین با سرعت‌های بالا انحرافی از جاده نخواهد داشت. برخلاف عقیده اکثر مردم فقط حدود نیمی از این اتوبان بدون محدودیت سرعت است و باقی آن نسبت به شرایط آب و هوایی با محدودیت سرعت کنترل می‌شود. این اتوبان حدودا ۱۲۸۰۰ کیلومتر طول دارد.
 

 

طولانی‌ترین؛ بزرگراه ۱، استرالیا│  این بزرگراه از حیث طول در دنیا مقام دوم و در استرالیا مقام اول را دارد. این بزرگراه از تمام شهرهای مهم کشور استرالیا عبور کرده و یکی از پر رفت‌وآمدترین مسیرها در دنیا به‌حساب می‌آید. روزانه بیش از یک‌میلیون خودرو در آن از مسیری به مسیر دیگری می‌روند. علاوه‌بر آن، این بزرگراه زیبایی‌های مخصوص کشور استرالیا را نیز به نمایش می‌گذارد.
 


 



خوش‌منظره‌ها؛  گذرگاه استلویو، ایتالیا│جاده زیبای استلویو یکی از مشهورترین گذرگاه‌های کوهستانی جهان به‌حساب می‌آید. این گذرگاه در ارتفاع ۱۸۰۸ متر با ۴۸ دور ۱۸۰ درجه در طول ۲۱.۵ کیلومتر مناظر بی‌نظیری دارد. رانندگان بومی می‌گویند گردشگران این جاده را مرگبار توصیف می‌کنند.
 


خوش‌منظره‌ها؛ ساحل آمالفی، ایتالیا│ساحل آمالفی در ایتالیا یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری محسوب می‌شود. این سواحل به همراه جاده‌اش در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این جاده از سورنتو آغاز می‌شود و به سالرنو در جنوب ایتالیا می‌رسد. از این جاده زیبا در تعداد زیادی از فیلم‌های هالیوودی  استفاده شده است. همچنین این جاده میزبان سه دوره از مسابقات رالی هم بوده است.
 



خوش‌منظره‌ها؛ خیابان اقیانوس اطلس، نروژ│ خیابان اطلس در نروژ با طول ۸.۳ کیلومتر  روی جزایر کوچکی در اقیانوس اطلس ساخته شده است. این جاده زیبا با فراز و نشیب‌های فراوانی ساخته شده و تجربه بی‌نظیری برای مسافرت با ماشین به‌وجود می‌آورد. پس از اتمام ساخت این خیابان در سال ۲۰۰۹، طرفداران بسیاری به دست آورده است و عده زیادی از این جاده به عنوان «سازه قرن» یاد کرده‌اند.
 



پرپیچ‌وخم‌ترین‌ها؛ جاده دروازه‌های تیان‌من‌شان، چین│این جاده در پارک ملی تیان‌من قرار دارد و ۹۹ پیچ ۱۸۰ درجه در ۱۱ کیلومتر آن دارد. ساخت‌وساز این جاده هشت سال به‌طول انجامید. اگر حاضر به رانندگی در این جاده پر پیچ‌وخم نیستید، می‌توانید با تله‌کابینی به‌طول ۷ کیلومتر این مسیر را طی کنید.
 


پرپیچ‌وخم‌ترین‌ها؛ گذرگاه لوس‌کاراکولس│شیب بسیار زیاد و ۲۹ پیچ ۱۸۰ درجه این جاده بر فراز کوه‌های شیلی را به یکی از خطرناک‌ترین جاده‌ها تبدیل کرده است. این جاده گردشگران زیادی را به خود جذب کرده و بر خلاف تصور هیچ تصادفی در آن رخ نداده است.
 


پرپیچ‌وخم‌ترین‌ها؛  جاده زیگ‌زاگ، هند│این جاده با طول ۳۰ کیلومتر و ۱۰۰ پیچ ۱۸۰ درجه ممکن است خطرناک به‌نظر برسد ولی مناظر خیره‌کننده آن طرفداران بسیاری جذب می‌کند. این جاده بر فراز کوه هیمالیا قرار دارد و در گذشته مورد استفاده تاجران ابریشم از تبت به هند بوده است. قسمتی از این جاده در ارتفاع ۱۱۰۰۰ متری از سطح دریا یکی از بهترین نقاط دیدن طلوع خورشید است.
 


خطرناک‌ترین‌ها؛ پسیج دو گوا، فرانسه│این جاده فرانسوی روزانه دوبار ناپدید می‌شود. هیچ جادویی در کار نیست، فقط اینکه سطح آب بالا می‌آید. این جاده در منطقه ونده در غرب فرانسه و در سطحی بسیار پایین قرار دارد. هنگام جزر و مد این جاده ممکن است ناپدید شود. اگر در این جاده بمانید، احتمال اینکه اتفاق ناگواری بیفتد زیاد است
 


خطرناک‌ترین‌ها؛  اتوبان دالتون، آلاسکا│این جاده ۶۶۶ کیلومتری در آلاسکا یکی از خطرناکترین مسیرهای دنیا است. این مسیر که مسافتی روزانه برای بیش از ۱۰۰ کامیون در روز است، هیچ امکاناتی مانند پمپ‌بنزین و استراحتگاه  ندارد. به‌دلیل سردی هوا، برف و یخبندان، این جاده بسیار خطرناک است و رانندگان این مسیر باید کاملا آماده باشند.
 


خطرناک‌ترین‌ها؛ جاده تونلی گوالیانگ، چین│این جاده که کنار و داخل کوهی در هنان ساخته شده است داستانی شبیه به جاده چالوس ایران دارد. ۱۳ روستایی در طول ۵ سال این جاده را ساختند. البته این جاده بسیار کوتاه‌تر از جاده چالوس است و فقط ۱.۲ کیلومتر طول دارد. این جاده جان تعدادی از سازنده‌هایش را گرفت و هنوز هم قربانی‌های زیادی می‌گیرد. رانندگی در این جاده خطاپذیر نیست.
 


خطرناک‌ترین‌ها؛  اتوبان کابل به جلال‌آباد، افغانستان│این جاده ۶۴ کیلومتری از منطقه‌ای که در دست افراد گروه طالبان است می‌گذرد. این جاده با آسفالت پوشیده نشده است و سالانه جان تعداد زیادی مسافر را می‌گیرد. به دلیل مهم بودن این جاده برای تاجران، ترافیک‌های سنگینی در اینجا دیده می‌شود.
 


خطرناک‌ترین‌ها؛ جاده یونگاس شمالی، بولیوی│شبکه خبری بی‌بی‌سی و مجله نیویورک‌تایمز از این جاده به‌عنوان خطرناکترین جاده یاد کرده‌اند. سالانه حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای در این جاده از دست می‌دهند. این جاده ۶۴ کیلومتری بدون گارد ریل است و یک باند دارد. مه غلیظ و ارتفاع زیاد دره‌ها در این جاده خطر را چند برابر می‌کند. این جاده در سال ۱۹۳۰ به‌دست زندانیان پاراگوئه ساخته شد. این جاده به نام جاده مرگ نیز شناخته می‌شود.
 


خطرناک‌ترین‌ها؛ جاده A۲۸۵، انگلستان│این جاده در سواحل جنوبی انگلستان در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان خطرناک‌ترین جاده انگلیس شناخته شد. در این جاده هیچ شرایط بد طبیعی وجود ندارد. آمار تصادفات در این جاده در ۲۰ سال گذشته  افزایش زیادی داشته است. ظاهرا بی‌احتیاطی رانندگان و شرایط ساخت جاده این مساله را ایجاد کرده است. این جاده چیکستر را به پت‌ورت متصل می‌کند.
 

کد خبر 34372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =