از این رو گروهی از افراد ماجراجو با استفاده از تجهیزاتی پیشرفته و مرتفع پاکسازی بیگ‌بن، برج ایفل، مجسمه آزادی و دیگر بناهای بزرگ جهان را به عهده گرفته‌اند.

  • بیگ بن

هر پنج سال یکبار گروهی از متخصصان از برج ۹۶ متری این ساعت بزرگ بالا می‌روند تا صفحه بزرگ این ساعت،‌ متشکل از ۳۱۲ قطعه شیشه اوپال را بسایند و تمیز کنند. طی این فرایند زمان متوقف نمی‌شود، این افراد باید به عقربه‌های دقیقه و ساعت‌شمار این ساعت که به ترتیب هر یک طولی برابر ۴ و ۲٫۷ متر دارند، جا خالی دهند. زمان تعیین شده بعدی برای تمیزکاری بیگ‌بن سال ۲۰۲۰ است.

  • بنای یادبود لینکلن

مجسمه بزرگ آبراهام لینکلن در این بنا هر دو سال یکبار با شوینده‌های پرفشار آب شستشو داده می‌شود. کارگران بخش خدمات پارک ملی پس از شستشو برای پاک کردن آلودگی‌ها از درون گوش لینکلن از تکه‌های بزرگ پارچه‌های کتان استفاده می‌کنند.

 

  • برج ایفل

تمیز و برق انداختن مشهورترین بنای پاریس به ۱۰ هزار بسته مواد شوینده،‌ چهار تن پارچه پاک کننده و ۲۵ هزار کیسه زباله نیاز دارد و این کار هر سال یکبار انجام می‌شود.

 

 


  • معبد آکروپلیس
دانشمندان در سال ۲۰۰۸ تلاش کردند بی‌خطرترین شیوه برای شستشوی مجسمه‌های مرمرین ۲۵۰۰ ساله این معبد قدیمی را بیابند و پس از آزمون و خطای ۴۰ شیوه مختلف دریافتند ایمن‌ترین شیوه استفاده ترکیبی از لیزرهای فروسرخ و پرتوهای فرابنفش است. اما این شیوه شستشو می‌تواند بسیار خطرناک باشد از این رو کارگران حین انجام این‌کار باید عینک‌های ویژه به چشم بزنند و هر روز تنها دوساعت اجازه استفاده از لیزر را دارند.

 

 

 

  • مجسمه آزادی
این مجسمه سال‌ها است که از حمام کردن فراری است زیرا محافظان این مجسمه معتقدند شستشوی دائم نمای آن می‌تواند منجر به تخریب مجسمه شود. اما فضای درونی مجسمه دائما درحال شستشو و پاکسازی است و همین موضوع باعث ایجاد لکه‌هایی در لایه بیرونی مجسمه شده است. در سال ۱۹۸۶ نیز لکه‌ای روی گونه مجسمه نمایان شد.

 

 

  • کوه راشمور

پاکسازی این مکان تاریخی به مراحل پیچیده آماده‌سازی نیاز دارد زیرا هیچ منبع آبی در نزدیکی آن قرار ندارد و هیچ جاده‌ای به بالای این بنا منتهی نمی‌شود. در عوض کارگران تیم پاکسازی باید تجهیزات خود را با کمک هلیکوپتر به بالای بنا ببرند و از پمپ‌های آب قابل حمل و شلنگ‌های غول‌پیکر برای شستشوی مجسمه‌ها استفاده کنند.

کد خبر 343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =