چمدان :  علی اصغر مونسان معاون رئیس و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم  بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها که امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت ماه در موزه ملی ایران برگزار شد از مریم اطیابی خبرنگار با سابقه حوزه میراث فرهنگی و خبرنگار پایگاه خبری چمدان تقدیر کرد.

مریم اطیابی در این مراسم با اشاره به واکنش مناسب مونسان  نسبت به  احداث زیرگذر شوش که مورد انتقاد جدی رسانه‌های میراث فرهنگی و جامعه باستان شناسان و کارشناسان قرار گرفت، گفت:  حیثیت از دست رفته میراث‌فرهنگی  را باز گردانید، لطفا وقت بگذارید، همان طور که به استان ها سفر می کنید برای متخصصان هم وقت بگذارید با  باستان شناسان، موزه داران، امین اموالان و مرمت گران صحبت کنید و پای درد و دل آنها بنشینید، از پژوهشگاه و موزه ها و بخش های مختلف میراث فرهنگی بدون حضور مسؤولان دیدن کنید و پای نقد کارشناسان بنشینید و نظرات آنها را احصا کنید. حال میراث فرهنگی خوب نیست و نیازمند این است که با اقتدار آبروی از دست رفته‌اش را  برگردانید و این منوط به شنیدن نقدهای کارشناسی و عمل کردن به آن است.

[caption id="attachment_34162" align="aligncenter" width="800"] در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه ها علی اصغر مونسان معاون رییس جمهور از سه خبرنگار منتقد سازمان میراث فرهنگی، مریم اطیابی از پایگاه خبری چمدان، فاطمه علی اصغر از پایگاه خبری روزآروز و سمیه ایمانیان از خبرگزاری ایسنا تقدیر کرد.[/caption]

در این مراسم از فاطمه علی اصغر خبرنگار روزآروز  و سمیه ایمانیان خبرنگار ایسنا نیز تقدیر به عمل آمد.

همچنین فاطمه علی‌اصغر بعد از گرفتن لوح تقدیر خود از دست مونسان اظهار کرد: میراث فرهنگی باید فراتر از هر مقام و هر دستگاهی باشد، چون فرهنگ بالاتر از همه‌ این‌هاست.

او سپس به وضعیت انبارهای موزه ملی ایران اشاره کرد و گفت: با یک زلزله چند ریشتری موزه ملی ایران فرو می‌ریزد، انبارهای این موزه نمدار شده‌اند. به موزه مادر توجه کنید. مدیران کنونی سازمان از گذشته تا امروز از شکلی به شکل دیگر جابه‌جا می‌شوند، لطفا جا را برای جوان‌ترها باز کنید.

این اولین بار است که در سازمان میراث فرهنگی از خبرنگاران منتقد تقدیر می‌شود.
کد خبر 34137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =