چمدان : «یورو ولو» (EuroVelo) نام شبکه مسیرهای دوچرخه‌سواری اروپا است که در قالب طرحی زیر نظر فدراسیون دوچرخه‌سواران اروپا (ECF) اداره می‌شود. این طرح، تمام مسیرهای دوچرخه‌سواری ملی و محلی را وارد یک شبکه اروپایی کرده است.

درحال‌حاضر بیش‌از 45هزار مسیر دوچرخه در قاره اروپا وجود دارد و این طرح در تلاش است تا سال 2020 این مسیر را به 70هزار کیلومتر برساند.

15 مسیر دوچرخه فعلی عبارت‌اند از: مسیر ساحل اقیانوس اطلس، مسیر پایتخت‌ها، مسیر زائران، مسیر اروپای مرکزی، مسیر رومئا فرانچیجنا، مسیر اقیانوس اطلس- دریای سیاه، مسیر خورشید، مسیر مدیترانه، مسیر دریاهای بالتیک- آدرئاتیک، مسیر دریای بالتیک، مسیر اروپای شرقی، مسیر دریای شمال، مسیر پرده آهنی، مسیر رودخانه راین، مسیر رودخانه رون.

این مسیرها از جنوب اروپا و با عبور از کشورهای ایتالیا، اسپانیا و پرتغال به فرانسه، آلمان، اتریش، انگلستان، مجارستان، صربستان، اسلواکی، سوییس، اکراین، یونان، قبرس و روسیه به دوچرخه‌سواران اجازه می‌دهند از تمام مناظر طبیعی و میراث فرهنگی این مناطق دیدن کنند.

هدف از این اقدام اروپا ارتقای کیفیت مسیرهای دوچرخه‌سواری در تمام اروپا و عبور آسان از مرزهای کشورهای منطقه و همچنین توسعه فرهنگ گردشگری پایدار و دوستدار طبیعت است.

پیش‌از این مقامات اروپایی برای اتحاد فرهنگی بیشتر میان کشورهای این قاره، برنامه «مسیر تئاترهای تاریخی اروپا» را اجرا کرده بودند.

همچنین اتحادیه اروپا با اختصاص بودجه‌ای 12 میلیون یورویی به 18 ساله‌ها اجازه داده است به‌صورت رایگان ازطریق ۳۲ شبکه ریلی به مسافت ۱۷۰هزار کیلومتر برای شناختن ۳۰ کشور این قاره سفر کنند.

هدف از این برنامه‌ها «توسعه هویت اروپا و تقویت ارزش‌های مشترک اروپایی و ترویج آشنایی با مکان‌ها و فرهنگ‌های این قاره» است که به‌ویژه جوانان اروپایی را تشویق می‌کند در اروپا بمانند به قاره‌های دیگر مهاجرت نکنند.



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 

[related-post id="19150"]

[related-post id="28333"]

 
کد خبر 34003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =