چمدان : این منابع روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفتند که این افراد از جمع یک گروه حفار غیر مجاز پنج نفره بودند که شب گذشته در منطقه شاهکوه در حال حفاری بودند .

این افراد که گفته می شود تاریکی شب را بهترین موقعیت برای حفاری غیرمجاز خود انتخاب کرده بودند ، در هنگام حفاری با رانش زمین و ایجاد گودال مواجه شدند که طی آن یک نفر با سقوط در گودال فوت کرد و یک نفر هم زخمی شد.

یک منبع آگاه در فرمانداری سوادکوه که خواست نامش فاش نشود ، وقوع این حادثه هنگام حفاری غیرمجاز را تایید کرد.

این منبع به خبرنگار ایرنا گفت که به علت رانش زمین و ایمن نبودن محل حادثه ، امدادگران هنوز نتوانستند جنازه فرد فوت شده را از گودال خارج کنند ولی مصدوم این حادثه در بیمارستان بستری شده است .



به گفته این منبع آگاه ، مصدوم و فرد فوت شده دایی و خواهرزاده هستند.

همچنین در این ارتباط سه حفار دیگر بازداشت شدند .

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سوادکوه با تایید وقوع این حادثه ، گفت : این اتفاق اوایل بامداد امروز رخ داد .

رضا دانش زاده اطلاعات بیشتری در این خصوص نداد و افزود : 700 اثر تاریخی و فرهنگی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد تنها 40 اثر ثبت شده اند .

وی ادامه داد : با ثبت یک اثر تاریخی ، سازمان میراث فرهنگی بودجه و اعتبار برای حفاظت و حراست از این بناها و آثار اختصاص می دهد .

رئیس اداره میراث فرهنگی سوادکوه عدم ثبت تعداد زیادی از آثار باستانی و تاریخی سوادکوه باعث شده تا افراد سودجو به دلیل نبود نیروهای یگان حفاظت مبادرت به دست اندازی و حفاری در این مناطق بکنند.

 



به گزارش چمدان، این خبر درحالی از سوی خبرگزاری ایرنا در ساعت 12:41 منتشر شد که در حال حاضر با باز کردن لینک خبر صفحه ای با پیام خطا منتشر می شود.

 
کد خبر 33587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =