سیلویا یک دختر جوان امریکایی-نروژی است که در سال ۲۰۱۴ به تنهایی و به صورت «بک پکی» بر خلاف توصیه اطرافیانش به ایران سفر کرده‌است. او که ترجیح داده به جای پاسپورت امریکایی با پاسپورت نوروژی خود ویزای ایران بگیرد، سفر به این کشور را متفاوت از آنچه در ذهن داشته و اطرافیان او تصور می‌کردند، دیده‌است.

چمدان : سیلویا ویزای دوهفته‌ای برای سفر به ایران می‌گیرد و به دلیل زمان محدود و کم، اولویت خود را بر شناخت مردم و فرهنگ ایران می‌گذارد.

او در وبلاگ خود با عنوان «heartmybackpack» در مورد سفرهایش می‌نویسد. سیلویا  بعد از آنکه سفرنامه ایران را منتشر می‌کند با ایمیل‌هایی زیادی روبرو می‌شود که در مورد سفر به ایران از او سوال پرسیده‌ بودند بنابر این در مطلب دیگری چند توصیه را برای سفر به ایران عنوان می‌کند.

در ادامه این گزارش برخی توصیه‌های او به خارجی‌ها برای سفر به ایران را بخوانید.

۱- در سایت couchsurfing یک میزبان در ایران برای خودتان برای شب‌های اول اقامت پیدا کنید و برنامه ریزی برای سفر را متوقف کنید!

کوچ سرفینگ (پیدا کردن کسی که شما را در خانه‌اش اسکان دهد) در ایران، برای من تجربه بسیار راحتی بود. علاوه بر اینکه با دعوت‌های بسیار از طرف دوستان و خانواده میزبانم در ایران برای ماندن در خانه آنها روبرو شدم، توصیه‌های خوبی برای بازدید مکان‌های دیدنی از آنها گرفتم.

couchsurfing 

۲- هزینه‌ها؛ ۵ دلار برای هر روز

من برای دو هفته ۴۰۰ دلار پول نقد با خودم برده بودم اما ممکن است شما پول بیشتری بخواهید ببرید اما مطمئنا همه آن را خرج نخواهید کرد.

من همه تلاشم را کردم تا به بهترین نحو با جنبه خوب نوعی از مهمان نوازی ایرانیان به اسم «تعارف» کنار بیایم اما به طور شگفت انگیزی، متقاعد کردن ایرانیان برای اینکه به جای شما حساب نکنند کار سختی است ...

حواستان باشد، شما در ایران نمی‌توانید از خودپردازها استفاده کنید. ضمن اینکه پول‌هایتان را در بانک تبدیل نکنید چرا که  نرخ تبدیلشان پایین است و بهتر است که در صرافی پول‌هایتان را  تبدیل کنید.



۳.یاد بگیرید که اعداد فارسی را از ۱ تا ۱۰ بخوانید و بگویید، در این صورت می‌توانید قیمت ها را هم متوجه شوید.

این توصیه بسیار کلیدی است! علاوه بر اینکه شمردن اعداد به فارسی برای هر ایرانی، یخ آب کن و باعث صمیمیت است. چه چیزی برای ایرانیان، دوست داشتنی‌تر از این که یک خارجی، فارسی را دست و پا شکسته صحبت کند!؟
 
 


۴- اگر زن هستید دو مدل لباس ببرید

شما در ایران برای بیرون رفتن به روسری و لباسی با قد متوسط نیاز دارید که بازوهای شما را بپوشاند. اگر نمی‌دانید دقیقا چه چیزی بپوشید حتما لباس آستین بلند که قد کوتاهی نداشته باشد و روسری با خود داشته‌باشید. در ایران هر نوع کفش و شلواری که بخواهید، می‌توانید بپوشید.

۵- برای روسریتان گیره ببرید

گیره ببرید چرا که در روزهایی که باد می‌وزد روسری از سرتان می‌افتد و  شما را اذیت می‌کند و مدام دچار استرس می‌شوید که روسریتان را چک کنید به حدی که حتی ممکن است نیمه‌های شب با وحشت اینکه روسریتان افتاده از خواب بپرید، خیلی جدی!

۶- دوغ بخورید

دوغ یک اکسیر سحرآمیز است.

 

۷- آماده باشید که دلتان برود!

خوشبختانه وقتی که  بعد از خداحافظی کردن با دوستان جدید ایرانی‌تان در حال گریه کردن هستید، راننده اتوبوس به شما دو قوطی آب آناناس، یک فنجان چای با یک قندان قند می‌دهد تا آرامتان کند و البته که بعد از آن دوباره مثل ابر بهار گریه خواهید کرد، چرا؟ چون ایرانی‌ها بسیار بسیار مهربان هستند.
 

کد خبر 33465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Touraj ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    از این ببعد هر توریست امریکایی وارد شد فقط درجا باید اعدامش کرد
    • مریم ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
      یخرده دقت کنید موقع خوندن همه جوابا توش هست یه سایت امریکایی هست که توش دوست پیدا میکنی و بهت اجازه میدن که اگه مثلن ویزا دو هفته داری کلا اون دو هفته سفر خارجیتو تو خونش بمونی به جا هتل. حتی یه سریا ناهار شام رو هم متقبل میشن.
  • علبل ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    ایشون با روزی 30 هزار تومن شب ها کجا میخوابیدن؟!؟!؟!
  • ایرانی ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    1
    در واقع ایرانی ها بیشتر از اینکه مهربان باشن در مواجهه با غربی ها خودکم بینن ، آیا ایرانی ها رفتاری که با توریست های اروپایی و آمریکایی دارن با افغانی ها و آفریقایی ها هم دارن ? یا حتی با هموطنان خودشون ?
  • امیر ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    اینها همه کافرند ما فقط خوبیم پرچم همه کشورهای دنیا رو باید توی مجلس آتیش بزنیم تا نماینده هامون یکهو نگران نشند که ما داریم با دنیا خوب می شیم این خانم هم باید زود دستگیر بشه و در زندان با برخورد یک جسم سخت به سرش بمیره تا مملکت بحران کم نداشته باشه آخه ما اگر یک روز بحران نداشته باشیم، روزمون شب نمیشه
    • رضا ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
      اخه مردم آمریکا گناه دارن اونا هیچ مشکلی ندارن حتا توریست آمریکایی هم باشه مشکلی نداریم بعد تو چرت تو پرت میگی مگه تو روانی هستی باید اعدام بشه؟