بازدید 130 هزار گردشگر در تعطیلات نیمه شعبان از باغ جهانی فین

چمدان : باغ فین یکی از باغ های 9 گانه ایران است که سال 2011 در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید. میراث جهانی باغ های ایرانی ساختار و طراحی یگانه ای دارند چنانچه در پندار ایرانیان باستان، باغ نمادی از بهشت بوده و چهار که عددی مقدس و نشانگر 4 پدیده آسمان، آب، زمین و گیاه بوده بارها در طراحی باغ به کار رفته است.

«ناصر طاهری» معاون میراث فرهنگی استان اصفهان اما در رابطه با افزایش بازدیدکننده در ایام تعطیلات گفت: در اواخر هفته گذشته نزدیک به 130 هزار گردشگر از باغ جهانی فین بازدید کردند. به طوری که بر اساس آمار فروش بلیت روز چهارشنبه 32 هزار، روز پنج شنبه 50 هزار نفر و روز جمعه 46 هزار نفر از این مجموعه جهانی بازدید شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ او همچنین به ایام گلابگیری کاشان و حجم انبوه گردشگر اشاره کرد و افزود: در ایام گلابگیری کاشان که از اوایل فروردین ماه آغاز می شود و تا اوایل خردادماه ادامه دارد میزان بازدیدکننده ها با رشد چشمگیری مواجه می شود. از همین رو، نه تنها لازم است که در این ایام حفاظت ها بیشتر شود که معرفی و اطلاع رسانی درخصوص چگونگی بازدید از باغ های جهانی و مواریث فرهنگی چند برابر شود.
کد خبر 33441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =