چمدان : مرکز ژرژ پمپیدو، ساختمان قدیمی کارخانه خودروسازی سیتروئن را در بروکسل به موزه هنری، رستوران‌ها و فضاهایی برای برگزاری موسیقی تبدیل می‌کند. این مرکز جدید که تا سال 2022 آماده خواهد شد قرار است به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های فرهنگی اروپا تبدیل شود.

مرکز ژرژ پمپیدو، موسسه‌ای هنری و فرهنگی است که سال ۱۹۷۷ به‌نام ژرژ پمپیدو رئیس‌جمهوری فرانسه در پاریس تاسیس شد. این گالری بزرگ‌ترین موزه هنرهای معاصر جهان است که شعبه‌هایی را در مالاگای اسپانیا و شانگهای چین تاسیس کرده و اکنون سراغ «گاراژ سیتروئن» رفته است تا آن را به مرکزی فرهنگی تبدیل کند.

این قطب جدید فرهنگی که «کانال» (Kanal) نام دارد مجموعه‌ای به مساحت 38 هزار مترمربع است که میزبان موزه‌های امروزی و موزه هنرهای معاصر و همچنین مجموعه‌هایی از معماری و هنر شهرسازی بنیاد سیوا (مرکز بین‌المللی شهرسازی، معماری و مناظر)، فضاهای باز ویژه برگزاری نمایش و کنسرت، آمفی‌تئاتر با گنجایش 400 صندلی و یک رستوران خواهد بود.

بروکسل تا سال 2022 باید 250 هزار یورو برای اجرای این طرح و سپس 2 میلیون یورو در سال به‌مدت 5 سال پرداخت کند.

این طرح 125 میلیون یورویی، ثمره شراکت میان مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو و بروکسل است. ارتفاع این ساختمان شیشه‌ای، فولادی، سیمانی 21 متر است و بنابراین محلی مناسب برای تبدیل‌شدن به این شهر فرهنگی است.

























کد خبر 33243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =