چمدان :  در چند روز اخیر پیگیری خبرنگاران در مورد وضعیت مومیایی پیدا شده در شهرری که احتمال می‌رفت منتسب به رضاشاه باشد منجر به اظهارنظرهای جدیدی از سوی مسولان شد.

هدایت‌الله جمالی‌پور (فرماندار شهر ری) به خبرنگار ایلنا گفت :موضوعات مهم‌تری هست که خبرنگار می‌تواند به آن بپردازد، مرده‌ای بوده که پیدا شد و حالا هم دفن شده دیگر. الان یک ماه است که از این مسئله گذشته. این موضوع را باید از طریق تولیت حرم پیگیری کنید.

او در پاسخ به این سؤال که این مومیایی در حال حاضر کجاست، افزود: تا آنجایی که من اطلاع دارم آن را در جای مناسبی دفن کرده‌اند.

جمالی‌پور در پاسخ به این سؤال که این جسد کجا دفن شده، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ما که وقت نداریم یک مرده‌ای که حالا پیدا شده را آنقدر پیگیری کنیم. این همه هر روز در کشور می‌میرند. ضرورتی ندارد که من جست‌وجو کنم که قبر هر کدام کجاست. این جسد هم مثل مردگان دیگر است و هیچ فرقی نمی‌کند.

دلاور بزرگ‌نیا (مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران)  با اظهار بی‌اطلاعی از موضوع دفن مومیایی اظهار کرد: این مسئله در حیطه‌ی میراث فرهنگی نیست، و" اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی" قرار شده تصمیم نهایی را درباره‌ی این مومیایی اعلام کند.

[related-post id="32592"]

[related-post id="32462"]
کد خبر 33144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =