چمدان : زندگی گذشتگان در طول تاریخ همواره مبحثی جذاب برای مورخان, باستان‌شناسان و علاقه‌مندان به تاریخ بوده است. با بازدید بناهای به‌جامانده از این دوران، انسان درک بهتری از سبک زندگی، سلایق و سنت‌های گذشته پیدا خواهد کرد. گروهی از تاریخ‌دانان به کمک موزه‌ هنرهای متروپلیتن نیویورک و جمعی از تصویرسازان موفق به بازسازی دیجیتالی تعدادی از این بناها شده‌اند تا درک بهتری از ظاهر آنها به بینندگان بدهند.

 آکروپلیس


آکروپلیس بدون شک یکی از مشهورترین شهرهای باستانی یونان است. یکی از مشهورترین بناهای این شهر، معبد پارتنون است. این معبد باستانی در زمان‌های گذشته به‌عنوان معبد آتنا یکی از خدایان یونانی ساخته شده بود. در سال 1687 در جنگ بزرگ عثمانی مقدار زیادی از این سازه تاریخی آسیب دید.



 

هرم Nohoc Mul


این هرم که در شهر باستانی کُبا در مکزیک قرار دارد یکی از مهم‌ترین بناهای مایاها در مکزیک به‌شمار می‌رود. این هرم بلندترین هرم یوکاتان است که قدمت آن به 100 سال پیش‌از میلاد برمی‌گردد. البته به دلیل احاطه‌شدن این بنا با پوشش جنگلی تا قرن 19 میلادی کشف نشد. در سال 1973 این بنا برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شد.



 

معبد ژوپیتر


این معبد باستانی، به‌عنوان پیش‌کشی برای ژوپیتر خدای آسمان‌ها و طوفان در رم باستان ساخته شده بود. در سال 79 میلادی پس از انفجار آتشفشان وزویو و سوختن شهر تاریخی پمپی در خلیج ناپل ایتالیا این معبد هم دفن شد. در قرن شانزدهم زمین‌شناسان و باستان‌شناسان در کاوش‌هایی موفق شدند آن را کشف کنند.



 

قلعه میل‌کاسل (قسمتی از دیوار هادرین)


دیوار هادرین یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی انگلستان است. ساخت این دیوار به قرن یکم میلادی باز می‌گردد. هنوز به قاطعیت دلیل ساخته‌شدن این دیوار مشخص نشده است ولی احتمالا این دیوار برای جلوگیری از حمله امپراتوری رم ساخته شده بود. این دیوار با فواصل مشخصی قلعه‌هایی هم داشت که در اینجا بازسازی یکی از آنها را می‌بینید.



 

معبد شهر باستانی اقصُر


این معبد یکی از قدیمی‌ترین بناهای موجود در مصر است که به دستور آمِن‌هوتِپ سوم در  سال 1380 پیش‌ازمیلاد ساخته شد. پس از گذشت 100 سال این معبد به دست رامسس دوم بازسازی شد. او ورودی بزرگ این معبد را به همراه حیاطی در روبه‌روی آن ایجاد کرد. این معبد یکی از نمونه‌های بارز معماری مصریان باستان است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند.



 

هرم خورشید


به‌اعتقاد باستان‌شناسان، این هرم یکی از مهم‌ترین اهرام مکزیک است. این هرم که یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های تاریخی این منطقه است بین قرون 1 تا 7 میلادی ساخته شده است اما هنوز اطلاعات دقیقی از افرادی که آن را ساخته‌ و در آن زندگی کرده‌اند  در دست نیست.



 

 محوطه مقدس میدان آرژانتین (معبد B)


این میدان در شهر رم در کشور ایتالیا بقایای سه معبد باستانی را در خود جای داده است. این بناها در سال 1920 کشف شدند. امروزه تعداد زیادی گربه در محل خرابه‌های این معبدها زندگی می‌کنند و گردشگران به آنها غذا می‌دهند.

کد خبر 33108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =