۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
صندوق احیاء «آکادمی» تاسیس می‌کند

چمدان :  پرهام جانفشان،  مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی در تشریح دلایل تأسیس آکادمی صندوق احیاء، گفت:

  • با توجه نقش حاکمیتی صندوق احیاء در زمینه درحوزه مسایل مربوط به مرمت،احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی در کشور تصمیم بر آن شد بخشی به نام آکادمی برای پیشبرد اهداف صندوق، در سه بخش یاد شده فعالیت های خود را آغاز کند.

  • تمام تلاش ما این است که هر سه حوزه «انتشارات، کتب و نشریه»، «آموزش» و «تحقیق و ترویج» به صورت مستقل از نظر مالی اداره شود و بتوانند خودشان درآمدزا باشند و هزینه هایشان را از محل درآمدهایشان پرداخت کنند. در واقع بخش های زیر مجموعه آکادمی از نظر مالی به بدنه صندوق احیاء متصل نیستند و به صورت مستقل اداره خواهد شد.

  •  بین المللی شدن فعالیت های احیاء بناهای تاریخی، بخشی از اهداف تشکیل آکادمی این صندوق است و در تلاش هستیم در ذیل آکادمی اتاق فکری را ایجاد کنیم که بتواند با تولید فکر، تولید ارزش افزوده نیز بکند. این اتاق فکر موارد قانونی و ساختاری اش در وهله اول در هیئت مدیره بررسی می شود و در مرحله آخر در هیئت امناء در مورد آن تصمیم گیری می شود.

  • دراین حوزه تمام تلاشمان این است که آموزش هایمان به صورت کارگاهی ودر قالب تعامل دوسویه برگزار بشود و از اینکه بخواهیم صرفاً به برگزاری یک دوره آموزشی بدون درنظرگرفتن خروجی آن اکتفا کنیم، پرهیز خواهد شد.

  •  دوره های آموزشی نظیر مدیریت استراتژیک، دوره های مهارت های اجتماعی و سایر دوره های تخصصی با موضوعیت مباحث سرمایه گذاری، فنی، حقوقی و غیره در آکادمی در دستور کار قرار خواهد شد.

  • در بحث تحقیق و ترویج نیز که بیشترین تمرکز ما بر این حوزه خواهد بود ما مسلمأ نیازمند یک سری زیر ساخت ها هستیم که اهداف متعالی ترسیم شده برای صندوق احیاء را جامع عمل بپوشانیم در واقع ما در این حوزه باید آسیب هایمان را شناسایی کنیم و وقتی آسیب ها را شناختیم راهکارهای مرتفع ساختن آن ها و راهبرد های رسیدن به اهدافمان را ترسیم خواهیم کرد.


 

 

 
کد خبر 32875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =