چمدان :  حرمت الله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در مورد اظهارات رئیس بانک مرکزی مبنی بر اینکه مسافرت خارجی در ایران بیش از حد معمول است گفت: آمار گردشگران خروجی ما در یکسال 9 الی 8.5 میلیون نفر است که 4 میلیون نفر از آنها زائر امام حسین(ع) هستند و در روز اربعین از کشور خارج می‌شوند. حدود یک میلیون نفر نیز در طول سال برای زیارت به عراق می‌روند که ارزی از کشور خارج نمی‌کنند.

وی ادامه داد: گروه دوم بازرگانان و اشخاص دولتی و غیر دولتی هستند که برای ماموریت‌های کاری به سفر می‌روند که تعداد آنها نیز حدود یک میلیون نفر است در نتیجه در جامعه 85 میلیون نفری 3 میلیون نفر در سال سفر تفریحی خارج از کشور می‌روند. آیا این از نظر رئیس بانک مرکزی بیش از حد معمول است؟

رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی افزود: این میزان سفر نه تنها بیش از حد معمول نیست بلکه حداقلی است و این مساله در مقایسه با آمار کشورها دیگر حتی آمار کشورهای همسایه خودمان نیز به طور واضح مشهود است. این در شرایطی است که در همه دنیا دولت‌ها بودجه‌ای را جهت بهبود وضعیت روحی و جسمی مردم برای سفر آنها در نظر می‌گیرند بنابراین باید گفت که اینگونه اظهارنظرها بیشتر بهانه‌گیری است.

رفیعی با اشاره به اینکه اگر مشکلی وجود دارد به جای بهانه‌گیری از دفاتر مسافرتی کمک بخواهند، اظهار کرد:  گردشگری در مجموع در کشور ما فعالیتی ارز آور است که از طریق آن یک میلیون نفر شاغل هستند بنابراین ورود و خروج گردشگر یک تهاتر به نفع کشور ماست اما اگر آقایان این را نمی‌خواهند اصلا در تمام دفاتر را ببندند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در دین ما نیز دستور و توصیه به سفر شده و به خارجی و داخلی آن اشاره نشده‌ است، حتی پیامبر ما در آن زمان در کشور عربستان از سفر به چین صحبت کرده‌است.

[related-post id="32778"]
کد خبر 32818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =