چمدان : ایسترن اکسپرس (Eastern Express) ، قطاری است که مسیر هزارو365 کیلومتری شرق ترکیه را در مدت زمان 24 ساعت و 30 دقیقه با قیمت 45 لیر (10 یورو) طی می‌کند.

این قطار تا چند سال قبل همانند بسیاری از خطوط طولانی قطار از رونق افتاده بود. اما حدود دو سال قبل، گروهی از دوستان تصمیم گرفتند یکی از واگن‌های ایسترن اکسپرس را کرایه کنند و به سفری ماجرایی در آناتولی بروند. آنها درطول سفر تمام تجربیات خودشان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشتند. همین مسئله سبب شد که از آن زمان «ایسترن اکسپرس» با سرگرمی، تفریح، ماجراجویی، محلی برای کسب تجربه‌های جدید و جایی مناسب برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی مترادف شود.

به‌طوری‌که این قطار که تا سال 2016 تقریبا روبه حذف‌شدن بود، در سال 2017 توانست میزبان 300هزار نفر شود و این‌گونه نسبت به سال قبل از آن، 40 درصد رشد مسافر داشته باشد و تعداد واگن‌هایش را از 5 به 11 برساند.

ایسترن اکسپرس که از سال 1936 مشغول به‌کار است هر روز از ایستگاه راه‌آهن آنکارا، پایتخت ترکیه راه می‌افتند و پس‌از عبور از مناظر تماشایی تپه‌ها، مزارع، کوه‌ها و 5 شهر مرکز استان شامل: قیریق‌قلعه، قیصریه، سیواس، اَرزَنجان و ارزروم به ایستگاه راه‌آهن شهر قارص می‌رسد.

علاوه‌بر واگن‌های اکسپرس خواب، این قطار برای مردم محلی که از ایسترن اکسپرس برای سفرهای کوتاه استفاده می‌کنند واگن‌های بدون کوپه با چیدمان اتوبوسی هم دارد.



































 

[related-post id="16039"]

[related-post id="30815"]

[related-post id="10294"]

[related-post id="5856"]

کد خبر 32707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =