اعلام نرخنامه راهنمایان گردشگری | حداقل دستمزد ؛ ۲۶۳ هزار تومان

چمدان : براین اساس حداقل دستمزد برای راهنمایان فرهنگی که به صورت دائم از طریق کارفرما بیمه نشده‌اند و یک روز در تورهای گردشگری تاریخی حضور دارند ۲۶۳ هزار تومان است.

این حداقل دستمزد برای راهنمایان فرهنگی که نصف روز تورهای گردشگری را هدایت می کنند ۱۵۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است. برای راهنمایان طبیعتگردی، راهنمایانی که به زبان‌های خاص اشراف دارند و راهنمایان با گرایش‌های ویژه و یا آنها که خودرو نیز دارند، دستمزدها به صورت جداگانه تعیین شده است.



اویس کیانی رئیس انجمن هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور در این باره گفت: تفاوت جدول نرخنامه امسال در این است که این دستمزدها را مختص به راهنمایان فرهنگی نکردیم بلکه تخصصی‌تر به آن نگاه شده و ملموس تر اطلاع رسانی کردیم. این نرخ پیشنهادی است که در آن حداقل دستمزد اعلام شده است.



مهر نوشت: وی درباره امکان تغییر این ابلاغیه به دلیل اعتراضاتی که ممکن است از سوی راهنمایان به آن وارد شود نیز توضیح داد: اعتراضات باید طبق مستندات قانونی باشد اگر ایرادی وجود داشته باشد قابل اصلاح است.


کیانی بیان کرد: پشتوانه کارشناسی این جدول تابع قوانین وزارت کار است و در آن تاثیر عیدی، تورم، پایه حقوق کارگری و ... دیده شده است و اگر سال گذشته حداقل دستمزد ۲۲۰ هزار تومان برای راهنمایانی بود که بیمه نداشتند امسال این رقم به ۲۶۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. در واقع ۱۹.۵ درصد رشد داشته است.



کد خبر 32500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =